STIHL HÆDRES FOR UNIK MOTORSAV OG TEKNIKUDVIKLING

STIHL HÆDRES FOR UNIK MOTORSAV OG TEKNIKUDVIKLING

STIHL MS 400 C-M er verdens første motorsav med magnesiumstempel. Den unikke motorsav lanceres i Norden omkring årsskiftet og er for nylig blevet belønnet med den prestigefyldte pris "Award of Excellence 2020" for sin tekniske innovation.

MS 400 C-M er den mest kraftfulde motorsav i 60-kubikklassen fra STIHL og verdens første motorsav med magnesiumstempel. Det unikke komponent og fremstillingsprocessen, som er udviklet specielt til MS 400 C-M, er blevet hædret af International Magnesium Association (IMA) og belønnet med den prestigefyldte pris "Award of Excellence 2020" og førstepladsen i kategorien "Kommercielle støbeprodukter". Det internationale ekspertpanel hyldede STIHL for den unikke, nye og kreative brug af magnesium og udviklingen af praksis.

”STIHL har mere end 60 års erfaring med at arbejde med magnesium, og med det unikke magnesiumstempel har vi sat en ny standard for såvel udvikling som produktion. Vi er selvsagt meget stolte af anerkendelsen, og med MS 400 C-M styrker STIHL sin position yderligere inden for teknisk innovation,” siger Kjell Svensson, som er adm. direktør for STIHL Norden.

På grund af den igangværende pandemi blev IMA's prisceremoni afviklet digitalt. I januar bliver den innovative teknik desuden belønnet med en pris i forbindelse med branchemessen Euroguss 2020.

STIHL MS 400 C-M – let og kraftfuld
MS 400 C-M er en motorsav, der er designet til professionel brug, med høj ydeevne og lav vægt. Takket være magnesiumstemplet og det lette design vejer maskinen kun 5,8 kg og har et imponerende vægt/effekt-forhold på 1,5 kg pr. kilowatt. Magnesiumteknikken bidrager til den meget hurtige motoracceleration på op til 14.000 o/min.

Et af Europas største støbeanlæg
STIHL grundlagde anlægget til magnesiumstøbning i Tyskland i 1971, og det er i dag et af Europas største og mest moderne. Der fremstilles magnesiumkomponenter af høj kvalitet til motorsave og elværktøjer, men også til andre brancher som f.eks. bilindustrien, elektronik og medicinteknik. Cirka 25 procent af indtægterne kommer fra støbeprojekter for eksterne kunder.

Om IMA
International Magnesium Association (IMA) arbejder på at fremme brugen af magnesium og opmuntre til innovative anvendelser af det alsidige grundmetal. Yderligere oplysninger kan findes på www.intlmag.org

Yderligere oplysninger kan fås ved at kontakte
Marketingkoordinator Karina Siglev Valtersdorf, STIHL Danmark