STIHL introducerer forsendelse af motorsave

STIHL introducerer forsendelse af motorsave

Fra og med april giver STIHL også mulighed for forsendelse af motorsave ved onlinekøb hos autoriserede forhandlere. Tidligere har kunder kun haft mulighed for at afhente motorsave hos forhandlerne. Denne beslutning betyder, at samtlige produktkategorier fra STIHL kan sendes via forhandlere med e-handel.

I 2014 begyndte STIHL at tilbyde onlinesalg og levering hjem til kunderne via autoriserede forhandlere for alle produktkategorier bortset fra skærende maskiner. Derefter fulgte de andre kategorier, men dog ikke motorsave. Når der pr. 1. april også åbnes op for forsendelse af motorsave fra forhandlere med e-handel, vil alle STIHL produktkategorier være tilgængelige på denne måde.

”Nu får kunderne mulighed for at få leveret samtlige produktkategorier fra STIHL hjem til sig. Vi er sikre på, at vi kan nå ud til nye markeder og opfylde kundekravene, samtidig med at vi bevarer vores varemærkefilosofi,” siger Michael Nielsen, som er country manager for STIHL Danmark.

Beslutningen om at tilbyde forsendelse af motorsave i blandt andet Danmark blev truffet i starten af 2020. For STIHL er sikkerheden altafgørende og årsagen til, at forsendelse hidtil ikke har været muligt. Tidligere er kunder, som har bestilt motorsave online, blevet henvist til en autoriseret forhandler, hvor de kunne afhente produktet. Derefter har forhandleren overdraget produktet færdigmonteret og testet, så det var muligt at tilbyde rådgivning og vejledning, som muliggør sikker brug.

”Vi har været på udkig efter en løsning, der gør det nemmere for kunden at købe vores produkter, uden at vi mister vores forhandleres ekspertise og rådgivning. Nu er det muligt for kunderne at få adgang til dette på flere måder,” siger Michael Nielsen.

Ved forsendelse af motorsave gælder følgende:

• Motorkrop, sværd og kæde leveres i én samlet pakke.
  • STIHL forhandlere tilbyder kundesupport pr. telefon og vejledning inden for normal åbningstid.
  • E-handelsplatformen hos de relevante specialbutikker tilbyder sikkerhedsanvisninger til motorsave og et tydeligt link til den respektive models gældende instruktionsalternativ – f.eks. monteringsvideoer.

Yderligere oplysninger kan fås ved at kontakte
Marketingkoordinator Karina Siglev Valtersdorf, STIHL Danmark
Mail: karina.valtersdorf@stihl.dk

Om STIHL