Den innovative adapter STIHL ADA 1000 skifter automatisk batteri og er kompatibel med såvel rygbåren løvblæser som plæneklipper.

STIHL lancerer ADA 1000 – smart adapter til nem vedligeholdelse af grønne områder

STIHL præsenterer ADA 1000, en batteriadapter med dobbeltrum til batterier i AP-systemet. ADA 1000 giver øget anvendelighed og fleksibilitet, da adapteren automatisk skifter til næste AP-batteri efter behov. Adapteren er kompatibel med den rygbårne løvblæser BGA 300 og plæneklipperen RMA 765 V.

STIHL ADA 1000 introduceres som en kraftfuld adapter, der er nem at håndtere og har dobbelt batterirum. Adapteren er fuldt kompatibel med både den rygbårne løvblæser BGA 300 og plæneklipperen RMA 765 V og muliggør nem overgang mellem to 36 V AP-batterier, uden at man behøver manuelt at skifte batteri.

– ADA 1000 er udviklet med henblik på mere effektivt og bekvemt arbejde i naturen. Hvis brugeren desuden allerede har AP-batterier, er det fordelagtigt at købe ADA 1000 som alternativ til et rygbåret batteri, udtaler Mats Gustafsson, Product Launch Manager for STIHL i Norden.

Med en vægt på kun 2 kg er ADA 1000 perfekt til f.eks. vedligeholdelse af grønne områder, da det er nemt at skifte fra rygbåren løvblæser til plæneklipper. Den nye adapter fra STIHL kan også bruges med kun ét AP-batteri ved arbejde med BGA 300. Det giver endnu lavere vægt og bedre ergonomi.

Højdepunkter:

• Fuld kompatibilitet: ADA 1000 er fuldt kompatibel med BGA 300 og RMA 765 V, hvilket giver brugerne fuld integration med eksisterende udstyr.
  • Automatisk omkobling: En nøglefunktion hos ADA 1000 er det automatiske skift til næste AP-batteri, når det første er opbrugt. Det eliminerer behovet for manuelt batteriskift og holder brugerne i gang uden afbrydelser.
  • Fleksibilitet: ADA 1000 giver fuld fleksibilitet ved at understøtte brugen af både batterisystem AR og AP til BGA 300 og RMA 765 V.
  • Lav vægt: Med en vægt på kun 2 kg uden batterier er ADA 1000 ideel til vedligeholdelse af grønne områder.

STIHL ADA 1000 kan fås hos autoriserede forhandlere i første kvartal af 2024.

Specifikationer

Batteriteknik:

Litiumion

Batteriserie(r):

STIHL AP, STIHL AR

Vægt (uden batteri):

2,0 kg

For mere information, kontakt venligst:
Johanna Hedström, pressekontakt, +46 706 22 17 08,johanna.hedstrom@morepr.se

Om STIHL
STIHL tilbyder maskiner og produkter til haver, skove og grønne områder. Via autoriserede forhandlere leveres blandt andet batteridrevne havemaskiner som robotplæneklippere, hækkeklippere og græstrimmere samt højtryksrensere, motorsave, kratryddere og smarte løsninger til såvel private som professionelle brugere. STIHL er en global koncern, hvor kvalitet og sikkerhed er i centrum, og som arbejder på at bidrage til en mere bæredygtig fremtid. Koncernen har omkring 20 550 medarbejdere og omsatte for 5,49 milliarder euro i 2022. Det nordiske hovedkontor ligger i Sverige, og der er afdelinger i Norge, Danmark og Finland. Læs mere på www.stihl.dk.

Johanna Hedström

Pressekontakt +46706221708