Med den batteridrevne kombimotor STIHL KMA 120 R får viceværter og ejere af større ejendomme og haver udstyr til alsidig vedligeholdelse af grønne områder.

STIHL lancerer KMA 120 R: Batteridrevet kombimotor til flere opgaver

Uanset om man har brug for at beskære hække og træer, pleje stier og grønne arealer eller løsne jorden til et nyt bed, klarer den batteridrevne KombiMotor STIHL KMA 120 R arbejdet. Takket være en smart lynkobling kan den kraftfulde KMA 120 R udstyres med en række kombiværktøjer fra STIHL og giver dermed alsidighed for dem, der har brug for en kombimaskine til vedligeholdelse af ejendomme og pasning af større haver.

STIHL lancerer KMA 120 R – en batteridrevet kombimotor, som er kompatibel med hele tolv maskiner og dermed dækker de fleste anvendelsesområder. Kombimotoren drives af en kraftfuld EC-motor, og dens hastighed kan nemt skiftes mellem to niveauer, hvilket sikrer energieffektiv drift og dermed lang batteridrift. Styrken i KMA 120 R indebærer, at de fleste arbejdsopgaver ved større ejendomme kan klares effektivt, men kombimotoren er desuden udviklet med henblik på at sikre, at arbejdet kan gøres ergonomisk.

– Hverken brugeren eller omgivelserne forstyrres af KMA 120 R. Den er så tilpas støjsvag, at alle kombiværktøjer, med undtagelse af blæseaggregatet, kan bruges uden høreværn. Samtidig er enheden let og bekvem at håndtere takket være det ergonomiske loophåndtag, som nemt kan flyttes langs skaftet, så det passer til brugerens højde, siger Mats Gustafsson, Product Launch Manager hos STIHL Norden.

Smidig og effektiv
    STIHL KMA 120 R drives af et 36 V litiumionbatteri fra batterisystemet STIHL AP. Batteriet placeres nemt i batterirummet i chassiset og sikrer desuden god balance. Kombimotoren arbejder også uden problemer i regn og ved andre våde vejrforhold. Takket være lynkobling kan brugeren skifte mellem alt fra græstrimmere, kantskærere, stangsave og hækkeklippere til kratryddere, blæseaggregat og børstevalse. Med tilhørende kombiværktøj udgør STIHL KMA 120 R en alsidig partner for erhvervsbrugere, der arbejder med vedligeholdelse af større haver, grønne områder eller ejendomme.

STIHL KMA 120 R kan fås hos autoriserede STIHL forhandlere i november 2023.

Højdepunkter:

• Alsidigt tilbehør: Den batteridrevne kombimotor STIHL KMA 120 R kan udstyres med tolv forskellige slags kombiværktøj fra STIHL, og takket være lynkobling er det nemt at skifte mellem værktøj.

• Kraftfuld og ergonomisk: Kombimotoren drives af en kraftfuld, børsteløs EC-motor. Den er også så støjsvag, at næsten alle kombiværktøjer kan bruges uden høreværn. Motorens maksimale hastighed kan justeres i to trin, hvilket muliggør tilpasning til den respektive arbejdssituation samt særlig lang batteridrift. STIHL KMA 120 R er også udstyret med et ergonomisk loophåndtag, som kan justeres langs skaftet.

• Batteriteknik til professionelle: Kombimotoren drives af et 36 V litiumionbatteri fra batterisystemet STIHL AP, som er udviklet til professionelle brugere. Alle batterier i AP-systemet er kompatible med KMA 120 R, men AP 300 S anbefales til optimal drift.

• Nem tilslutning: Kombimotoren kan nemt integreres i den cloudbaserede STIHL systemløsning med en STIHL Smart Connector sluttet til maskinen. Denne løsning giver professionelle brugere en detaljeret oversigt over alle relevante maskindata, såsom driftstid og alder samt vedligeholdelseshistorik.

Specifikationer

Batteriteknik: Litiumion
    Motor/spænding: Børsteløs (EC) / 36 V
    Kompatible kombiværktøjer:

• Græstrimmer FS-KM med
    trimmerhoved AutoCut C 25-2 eller
    græskniv GSB 230-2

• Græsklinge RG-KM

• Kantskærer FCB-KM

• Blæseaggregat BG-KM

• Fejevalse KW-KM

• Børstevalse KB-KM

• Stangsav HT-KM

• Stanghækkeklipper HL-KM 0°

• Stanghækkeklipper HL-KM 145°
    • Kratrydder FH-KM 145°

• Jordfræser BF-KM

Vibrationer venstre/højre (m/s²): * ≤ 5.0 / ≤ 3.1
    Vægt (uden batteri): 3.5 kg
    Slagfrekvens: 3.000 o/min

* K-faktor iht. direktivet 2006/42/EF = 2 m/s² (maks. værdi for anvendte kombiværktøjer

Yderligere oplysninger kan fås ved at kontakte:
    Emma Birgersson, Nordic PR & Communications Manager,
    +46 73-736 23 14, emma.birgersson@stihl.se.

Om STIHL
    STIHL tilbyder maskiner og produkter til haver, skove og grønne områder. Via autoriserede forhandlere leveres blandt andet batteridrevne havemaskiner som robotplæneklippere, hækkeklippere og græstrimmere samt højtryksrensere, motorsave, kratryddere og smarte løsninger til såvel private som professionelle brugere. STIHL er en global koncern, hvor kvalitet og sikkerhed er i centrum, og som arbejder på at bidrage til en mere bæredygtig fremtid. Koncernen har omkring 20 550 medarbejdere og omsatte for 5,49 milliarder euro i 2022. Det nordiske hovedkontor ligger i Sverige, og der er afdelinger i Norge, Danmark og Finland. Læs mere på www.stihl.dk.