STIHL lancerer kratrydderen FS 561 – udstyret med helt ny savklinge

STIHL lancerer kratrydderen FS 561 – udstyret med helt ny savklinge

Nu lancerer STIHL den nye kratrydder FS 561 i Norden – det optimale professionelle redskab til brugere, der arbejder med skovrydning. FS 561 er udstyret med den helt nye savklinge WoodCut 250-26, som giver hurtigere savning. Med det forbedrede antivibrationssystem udføres arbejdet både hurtigt og mere ergonomisk.

STIHL FS 561 er en kratrydder, der er udviklet til professionelle brugere og velegnet til udtynding, især i forsømte områder, hvor der forekommer mere grove stammediametre. Med den nye mejseltandede savklinge, STIHL WoodCut 250-26, har kratrydderen den største skærediameter i sin produktklasse fra STIHL. Med 26 tænder og med et mål på 250 mm i diameter giver FS 561 både hurtig fældning, men også mulighed for at håndtere træer med større diameter.

FS 561 er udstyret med et antivibrationssystem, som takket være nye materiale- og konstruktionsændringer giver et reduceret vibrationsniveau.

– STIHL FS 561 er med sin nye, store savklinge et rigtig godt supplement for dem, der arbejder med professionel skovrydning. Den er udstyret med funktioner, som giver både hurtigere og mere ergonomisk brug, da det forbedrede antivibrationssystem reducerer vibrationer med mere end 30 procent ved lavere omdrejningstal, siger Henrik Tångberg, der er technical customer support hos STIHL Danmark.

Modellen er udstyret med blandt andet nyt vinkelgear og klingebeskyttelse samt funktionerne Ergo Start og M-Tronic 3.0, som giver henholdsvis lettere start og nemmere kalibrering og dermed optimal ydeevne. Desuden har maskinen to ekstra huller til skovrydningsselens krog, som giver en endnu bedre balance, især ved arbejde på skråninger.

STIHL FS 561 kan fås hos autoriserede STIHL forhandlere.

Billedtekster

FS561C-001
Den nye STIHL FS 561 er udstyret med et forbedret antivibrationssystem, som giver mere ergonomisk brug.

FS561C-002
STIHL FS 561 kan fås hos autoriserede STIHL forhandlere.

FS561C-003
Kratrydderen er det optimale professionelle redskab til brugere, der arbejder med rydning.

FS561C-004

FS561C-005
Savklingen, som er udstyret med 26 tænder og har et mål på 250 mm i diameter, giver både hurtig fældning og mulighed for at håndtere træer med større diametre.

Yderligere oplysninger kan fås ved at kontakte:
Karina Siglev Valtersdorf, marketingkoordinator STIHL Danmark
+45 36 86 05 02, karina.valtersdorf@stihl.dk

Om STIHL
    STIHL udvikler og fremstiller værktøj til haver, skovbrug, landskabspleje og byggebranchen. Produkterne sælges kun hos autoriserede forhandlere – i Danmark har STIHL ca. 150 forhandlere. Det danske hovedkontor ligger i Brøndby, uden for København. I 2019 omsatte STIHL for 3,93 milliarder euro. Koncernen har godt 17.000 medarbejdere i ca. 160 lande. Læs mere og find nærmeste forhandler på www.stihl.dk