STIHL Norden lancerer sin første pick-up box hos forhandleren Gårdsman i Jönköping.

STIHL lancerer sin første pick-up box i Norden

Som led i arbejdet med at skabe stærke købsoplevelser, lancerer STIHL Norden sin første pick-up box. Pick-up boxen installeres hos forhandleren Gårdsman i Jönköping og er en del af konceptbutikken. Løsningen gør det muligt at afhente bestillinger, indlevere produkter til service og hente færdigservicerede produkter døgnet rundt.

I efteråret 2021 åbnede STIHL sin første konceptbutik i Norden, hos forhandleren Gårdsman i Jönköping. Nu suppleres den allerede stærke købsoplevelse med en pick-up box, som forbedrer kundeservicen yderligere. Løsningen består af et rummeligt skab med en række aflåste rum, hvor kunderne kan hente deres onlinebestillinger samt håndtere serviceopgaver – f.eks. indlevere en maskine til service og senere hente den igen. Skabet er placeret ved butiksindgangen, og man får adgang til det via midlertidige PIN-koder, som udleveres til kunderne via digitale meddelelser.

Pick-up boxen i Jönköping er den første, som STIHL lancerer i Norden.
– Løsningen med en pick-up box giver fleksibilitet for kunden og øger vores tilgængelighed. Onlinekunden kan afhente sin bestilling og desuden både indlevere og afhente produkter til service, uafhængigt af åbningstider, siger Hans Gustavsson, Country Manager for STIHL Sverige.

Konceptbutikken er et sted, hvor haveinteresserede private forbrugere og professionelle, der arbejder med skov og grønne områder, kan teste og købe STIHL produkter samt få service og rådgivning. Satsningen sker for at komme tættere på kunden, og med pick-up boxen håber STIHL på at kunne styrke kundeoplevelsen yderligere.
– Pick-up boxen giver kunderne mulighed for selv at bestemme, hvornår og hvordan de vil håndtere deres bestillinger, og samtidig er den placeret kun et stenkast fra al den kompetence, som man finder hos personalet i butikken, afslutter Hans Gustavsson.

Yderligere oplysninger kan fås ved at kontakte:
Emma Birgersson, Nordic PR & Communications Manager
+46 73-736 23 14, emma.birgersson@stihl.se.

Om STIHL
STIHL udvikler og fremstiller værktøj til haver, skovbrug, landskabspleje og byggebranchen. Produkterne sælges kun hos autoriserede forhandlere – i Danmark har STIHL ca. 150 forhandlere. Det danske hovedkontor ligger i Brøndby, uden for København. I 2019 omsatte STIHL for 3,93 milliarder euro. Koncernen har godt 17.000 medarbejdere i ca. 160 lande. Læs mere og find nærmeste forhandler på www.stihl.dk