Stihl lancerer "Vis mig din STI(H)L"

Stihl lancerer "Vis mig din STI(H)L"

Med overskriften "Vis mig din STI(H)L", er startskuddet gået for at finde ud af, hvordan en ægte dansk STIHL fan egenligt ser ud.

Hos Stihl USA har Stihl brugeren gennem flere år kunne uploade billeder, videoer og fortælle deres historier på Facebook. Mange af disse historier er så sidenhen kommet på den amerikanske hjemmeside. Men USA er jo som bekendt USA, - og her i Danmark er vi ofte lidt anderledes. Men hvordan er vi så?

Det er så det som Stihl Danmark har sat sig for at finde ud af, hvorfor de gik i skoven for at tage en snak med 2 ægte Stihl fans, nemlig brødrene Jens og Henrik Larsen. De har brugt Stihl save og udstyr i skoven siden år 2000.

Marketing Koordinator Henriette Laigaard Duelund fortæller: "Brødrenes historie er både lang og spændende, idet de gennem tiden er gået fra helt manuel håndtering af alt deres brænde, til selvkonstruktion af et mobilt savværk som sættes op i skoven hvert år. Det skal siges at brødrene har fuldtidsarbejde, skovningen er udelukkende til eget forbrug."

Jens og Henrik Larsens historie vil blive fortalt i en række spændende blogs fra virksomhedens nyhedsside på My News Desk, den vil blive delt på de sociale medier, og naturligvis på virksomhedens egen hjemmeside www.stihl.dk

"At vi tager udgangspunkt i en historie hvor motorsaven er i centrum falder ganske naturligt. Omk 80% af den mandlige befolkning forbinder nemlig primært varemærket STIHL med motorsaven." fortæller Marketing Koordinatoren.

"Vis mig din STI(H)L" handler i sagens natur ikke kun om Jens og Henrik Larsen, men om os allesammen og hvordan, måske også hvorfor, vi bruger vores STIHL.

Derfor er der sideløbende med historierne om Jens og Henrik oprettet en ny gruppe på FaceBook ved navn "Vis mig din STIHL". Her har brugerne mulighed for at oplægge billeder og deres historier, og samtidig deltager de i lodtrækningen om en af de lidt mere ukendte STIHL maskiner, nemlig robotplæneklipperen iMow.

Lige før Roskilde Dyrskue den 8-10 juni vil der blive trukket lod mellem alle de indkomne billeder og historier. Vinderen vil naturligvis få direkte besked.

"Vi håber jo, at rigtig mange har lyst til at indsende deres billeder, hvor der indgår maskiner og/eller udstyr fra enten STIHL eller vores østrigske lillesøster VIKING. Vores mål er at dele en masse gode billeder og historier omkring Stihl, og forhåbenligt en masse glæde hos de danske forbrugere af vores havemaskiner. Det uanset om det er til varetagelse af opgaver i kolonihaven eller pasning af rabatter langs de danske landeveje," slutter Henriette Laigaard Duelund.

Konkurrencen løber som nævnt på Facebook gruppen Vis mig din STIHL

STIHL / VIKING er Keine Kompromisse!

STIHL koncernen udvikler, fremstiller og forhandler batteri-, el- og benzindrevne maskiner til erhvervsskovbrug, landbrug samt til vedligeholdelse af grønne områder, til byggesektoren og krævende private brugere. Udvalget af batteri-, el- og benzindrevne havemaskiner fra VIKING komplementerer produktsortimentet.

Produkterne distribueres udelukkende gennem autoriserede forhandlere, herunder 36 salgsselskaber, omkring 120 importører og mere end 45.000 forhandlere i over 160 lande. STIHL har været verdens bedst sælgende motorsavsmærke siden 1971. Virksomheden blev grundlagt i 1926 og har hovedsæde i Waiblingen tæt ved Stuttgart. I 2015 opnåede STIHL et samlet salg på 3,25 milliarder euro på verdensplan med en arbejdsstyrke på 14.245 ansatte.

Østrigske VIKING ejes 100 % af den familieejede tyske STIHL-koncern.