Den nye STIHL AL 301-4 er den første multilader fra STIHL.

STIHL præsenterer ny multilader til fire batterier

Med AL 301-4 tilbyder STIHL en multilader, som er udviklet til professionelle. Multiladeren er den første af sin slags fra STIHL, og AL 301-4 oplader op til fire batterier hurtigt og efter hinanden for at opnå en sikker batteridrift og maskinydelse.

For at professionelle brugere i kommuner, skoven og inden for have- og landskabspleje kan præstere deres ypperste, skal de kunne oplade deres batterier på en pålidelig måde – og om muligt, også på stedet. Med den nye STIHL AL 301-4 er det ikke noget problem at oplade batterierne på værkstedet eller i bilen, hvor 230 V er tilgængelig.

Den nye multilader fra STIHL er udviklet til professionelle og muliggør en sekventiel opladning af op til fire batterier. Både batterier fra STIHL AP-batterisystemet og rygbårne batterier i AR-systemet kan oplades med AL 301-4.

– Multiladeren er udviklet for, at den professionelle nemt og bekvemt skal have adgang til fuldt opladede værktøjsbatterier. Når et batteri er tomt, skifter man det nemt og hurtigt ud med et færdigopladet batteri og kan sætte det afladede batteri til opladning med det samme. Det er nemt og effektivt at kunne oplade flere batterier samtidigt, siger Mats Gustafsson, som er nordisk produktchef hos STIHL.

På værkstedet sluttes AL 301-4 nemt til en almindelig stikkontakt, og ladestatus for det respektive batteri aflæses tydeligt med et hurtigt knaptryk på det centrale kontrolpanel.

AL 301-4 er forsynet med fire robuste fødder med aluminiumsskruer for at opnå en sikker fastgørelse. Fødderne gør det også muligt at stable flere opladere oven på hinanden og montere dem på væggen for at spare plads. Uanset hvor multiladeren anvendes, sidder batterierne altid sikkert og stabilt takket være låsepalerne på de fire batterirum.

STIHL AL 301-4

4,4 kg

Mål H x B x D:

1.767 x 722 x 710

Multiladeren AL 301-4 kan fås hos autoriserede STIHL forhandlere i Norden med efteråret 2021.

Yderligere oplysninger kan fås ved at kontakte:
    Mats Gustafsson, produktchef STIHL Norden, +46 (0)302-248 00, mats.gustafsson@stihl.se
    Karina Siglev Valtersdorf, marketingkoordinator STIHL Danmark, +45 36 86 05 02, karina.valtersdorf@stihl.dk

Om STIHL
    STIHL udvikler og fremstiller værktøj til haver, skovbrug, landskabspleje og byggebranchen. Produkterne sælges kun hos autoriserede forhandlere – i Danmark har STIHL ca. 150 forhandlere. Det danske hovedkontor ligger i Brøndby, uden for København. I 2019 omsatte STIHL for 3,93 milliarder euro. Koncernen har godt 17.000 medarbejdere i ca. 160 lande. Læs mere og find nærmeste forhandler på www.stihl.dk