STIHL indleder samarbejde med Carl Ras.

STIHL vokser i Danmark – indleder samarbejde med Carl Ras

STIHL, som er globalt markedsførende producent af maskiner og produkter til haver, skove og grønne områder, udvider sin virksomhed i Danmark. Det sker i kraft af, at den landsdækkende værktøjsgrossist Carl Ras bliver forhandler af produkter fra STIHL.

Fra og med 1. februar 2024 er Carl Ras blevet forhandler af STIHL og styrker dermed familievirksomhedens omfattende netværk af forhandlere i Danmark. Carl Ras findes i hele Danmark og bliver virksomhedens første landsdækkende grossist, som ikke er en enkeltstående forhandler.

– Det er vigtigt for os at samarbejde med en firmaprofil, der matcher STIHL i både det professionelle koncept og værdier. Carl Ras står også for høj kvalitet og har fokus på at gøre det nemmere for kunderne at komme godt fra start, siger Michael Nielsen, landechef hos STIHL Danmark.

For STIHL indebærer samarbejdet yderligere synlighed for produkter som motorsave, batterisystemer, kædesave, græstrimmere, løvblæsere, hække- og plæneklippere samt tilbehør hos forbrugerne på det danske marked.

Før samarbejdet blev skudt i gang, blev 120 sælgere hos Carl Ras uddannet i STIHL produkter og de tjenester, som virksomheden tilbyder. Som autoriseret forhandler af STIHL giver Carl Ras kunderne adgang til 22 fysiske butikker over hele landet, den digitale løsning "Mit Carl Ras Univers" samt rådgivning og service fra et kundeservicecenter og over 40 eksterne konsulenter. Carl Ras tilbyder lettilgængelig rådgivning og gør det nemt for kunderne at finde information og handle på deres foretrukne måde.

Yderligere oplysninger kan fås ved at kontakte:
Emma Birgersson, Communications Manager, +46 73-736 23 14, emma.birgersson@stihl.se.

Om STIHL
STIHL tilbyder maskiner og produkter til haver, skove og grønne områder. Via autoriserede forhandlere leveres blandt andet batteridrevne havemaskiner som robotplæneklippere, hækkeklippere og græstrimmere samt højtryksrensere, motorsave, kratryddere og smarte løsninger til såvel private som professionelle brugere. STIHL er en global koncern, hvor kvalitet og sikkerhed er i centrum, og som arbejder på at bidrage til en mere bæredygtig fremtid. Koncernen har omkring 20 550 medarbejdere og omsatte for 5,49 milliarder euro i 2022. Det nordiske hovedkontor ligger i Sverige, og der er afdelinger i Norge, Danmark og Finland. Læs mere på www.stihl.dk.