Stryhns Gruppen får grønt lys til integrationen af Delitaste

Stryhns Gruppen får grønt lys til integrationen af Delitaste

Myndighederne har nu officielt godkendt Stryhns Gruppens opkøb af foodservicevirksomheden Delitaste, hvilket markerer startskuddet til et nyt væksteventyr for mærkevarekoncernen.

Fra den 1. marts 2023 er integrationen mellem Stryhns Gruppen og Delitaste fuldendt, og endnu et væksteventyr kan starte for mærkevarekoncernen. Ambitionen er, at Stryhns Gruppens foodservice­forretning skal omsætte for en halv milliard kroner inden for de kommende tre år.

”Det er naturligvis dejligt, at vi med myndighedernes godkendelse nu kan fuldende det arbejde, som vi påbegyndte i maj 2022. Det har vi ventet længe på. I de seneste måneder har vi forberedt sammenlægningen grundigt, og vi er mere end klar til at komme ud over rampen og gøre os endnu mere gældende i foodservicebranchen,” siger Kristian Kornerup Jensen, administrerende direktør i Stryhns Gruppen, og fortsætter:

”Vi har fået mange positive tilbagemeldinger på nyheden om opkøbet af Delitaste, og vi kan allerede nu se, at der sker krydssalg til hinandens kunder. Det er for mig et vidnesbyrd om, at det er den rigtige vej at gå for Stryhns Gruppen. Alle gevinsterne venter, og vi har store forventninger til fremtiden.”

Fokusering af forretningen

Med opkøbet følger et nyt strategisk set up i Stryhns Gruppen, som fremover opdeler forretningen i to spor; et spor målrettet dagligvarehandlen og et andet fokuseret mod foodservicebranchen. I forbindelse med annonceringen af opkøbet, udtalte Kristian Kornerup Jensen:

”Vi har i mange år haft professionelle køkkener som en del af kundeporteføljen i Stryhns Gruppen, men vores samlede forretning har fungeret på dagligvarehandlens vilkår. I foodservicebranchen er der nogle andre behov og markedsvilkår, og det har vi nu taget konsekvensen af.”

Stryhns Gruppens foodservicemedarbejdere får ny base på Delitastes lokation i Hvidovre, der skal danne rammen om foodservice-aktiviteterne. De seneste måneder er lagerfaciliteterne i Hvidovre blevet bygget om og udvidet, så der fremover også er kapacitet til de mere end 100 nye varenumre, som Stryhns Gruppen bringer med sig.

Vækst gennem opkøb

Gennem de senere år har Stryhns Gruppen gennemført en række succesfulde opkøb. I 2015 køber Stryhns Gruppen Royal Leverpostej og Slagtermester Andersen, mens Jensens Køkken bliver en del af mærkevarekoncernen i 2016. Senest er K-Salat kommet til efter et opkøb i 2017.

Kristian Kornerup Jensen lægger heller ikke skjul på, at opkøb fortsæt er en vigtig strategisk prioritet for Stryhns Gruppen:

”Vi har konsekvent et skarpt blik rettet mod, hvordan vi udvikler vores forretning og styrker vores position på markedet. Det sker i høj grad gennem et omfattende innovationsarbejde i kerneforretningen, men opkøb er også en vigtig brik i det puslespil. Med opkøb kan vi tage kvantespring, og det er altafgørende i et marked som det danske, hvor forbrugernes ønsker og behov hele tiden ændrer sig.”

Om Stryhns Gruppen

I dag tæller Stryhns Gruppen mere end 400 passionerede medarbejdere, der hver dag går på arbejde for at gøre hverdagen bedre gennem vores brede portefølje af brands, som bl.a. tæller Stryhn’s, Jensens Køkken, Graasten, K-Salat og Langelænder. Forskellige produkter med dét tilfælles, at de har en årelang tradition for høj kvalitet, god smag og ikke mindst en madglæde, der i generationer har gjort Stryhns Gruppen til en del af danskernes hverdag.