Gå til indhold
Profil Optik har samlet 7 gode råd til kontaktlinsebrugerne på Roskilde Festival

7 gode råd til den bedste festivaloplevelse – med kontaktlinser

Curlingforældre får skyld for meget i forbindelse med Roskilde Festival i denne uge – men disse syv gode råd fra Profil Optik handler ikke om teltpladser eller for lidt tøj, men derimod om god øjensundhed i de vilde festivaldage. Rådene gælder uanset vejrudsigten. Rain or shine.

"Når man er kontaktlinsebruger og tager på festival, er der ofte problemer med hygiejnen, hvilket kan give irriterede øjne og i værste fald øjenskader", siger Johnny Hamar Smidt, der er nordisk produktchef for kontaktlinser i Synsam Group, der ejer Profil Optik.

Derfor har Profil Optik til årets Roskilde Festival udarbejdet 7 gode råd til kontaktlinsebrugerne på festivalpladsen.

1. Brug endagslinser og smid linsen ud, inden du sover
  2. Medbring lille håndspejl og antibakteriel gel (det bliver også populært i naboteltet, hvis de har brug for at låne)
  3. Bliv i teltet, når du sætter linserne i (der er sandsynligvis renere end udenfor, og du skal for dine øjnes skyld helst undgå toiletvogne)
  4. Rens hænderne med gel, inden du sætter linserne i (husk at lade gelen tørre, ellers gør det av!)
  5. Pak øjendråber til hver dag (kan købes som engangspipetter hos os)
  6. Brug solbriller med UV-filter (linser med UV-filter beskytter kun en lille del af øjet) og husk, at de farlige UV-stråler også er der, selv om det er overskyet
  7. Masser af sol og alkohol kan gøre dine øjne tørre og irriterede, så drik (også) vand!

"Skulle det ske, at man falder omkuld UDEN at fjerne linserne - det kan jo ske - så er kontaktlinser med silikone bedst. Det mærker du, når du vågner", lyder et ekstra råd fra Johnny Hamar Smidt, der også opfordrer til at tage et ekstra par solbriller med. "Der er tradition for at miste solbriller på Roskilde Festival, så måske skal du ikke tage dine bedste og dyreste solbriller med. Det vigtigste er, at de er med 100% UV-beskyttelse, og det er alle solbriller købt i Profil Optik", slutter Johnny Hamar Smidt.

Selv om Profil Optik har to butikker i Roskilde, er der dog ikke planer om at bringe ud til Dyrskuepladsen. Men fra hovedkontoret oplyser man, at der er indkøbt godt med endagslinser og øjendråber som engangspipetter, hvis man får behov.

Regions

Hos Profil Optik mødes kunderne af medarbejdere med høj kompetence og et højt serviceniveau. Vi hjælper kunderne med at finde en individuel løsning blandt vores brede kvalitetssortiment af briller, solbriller og kontaktlinser fra verdens førende mærkevarer og leverandører. Profil Optik er en del af Synsam Nordic og derfor står der by Synsam under Profil Optik-logoet.

Louise Funk-Hansen

Pressekontakt Digital Marketing & Communications Manager +45 31 93 93 99

Velkommen til Profil Optik by Synsam Danmark!

Hos Profil Optik møder vi vores kunder med høj kompetence og et højt serviceniveau. Vi hjælper kunderne med at finde en individuel løsning blandt vores brede kvalitetssortiment af briller, solbriller og kontaktlinser fra verdens førende mærkevarer og leverandører. Profil Optik er en del af Synsam Nordic, og derfor står der by Synsam under Profil Optik-logoet.

Profil Optik by Synsam Danmark
Oldenburg Allé 1, 2. sal