Gå til indhold
Nu kan endnu flere børn få glæde af Profil Optiks gratis initiativ 'På lige vilkår'

Gratis sportsbriller skal skabe lige vilkår for flere børn med briller

Profil Optik styrker deres gratis initiativ 'På lige vilkår' ved at udvide deres kollektion af sports- og aktivitetsbriller til børn. Den nye og større brillemodel skal sikre, at flere børn kan få gavn af tilbuddet om gratis aktivitetsbriller. Med initiativet ønsker optikerkæden at give børn de samme forudsætninger for at deltage i sport og fysiske aktiviteter – uanset om de bruger briller eller ej.

Tilsammen har den nordiske optikerkæde Synsam, som Profil Optik er en del af, uddelt mere end 46.000 gratis sports- og aktivitetsbriller til børn, der bruger briller, i hele Norden. I Danmark går initiativet under navnet `På lige vilkår´ og er skabt med et ønske om, at børn, der bruger briller, ikke skal være hindret i at deltage i aktive og sociale fællesskaber.

Ingen hindring for sport og leg

Det kan være svært for børn, der bruger briller, at deltage på lige fod med andre børn i sport og leg. Det er ikke nemt at være med, hvis ens briller falder af eller man er bange for at ødelægge de dyrebare briller, som man er afhængig af. Et problem, børn ikke bør bekymre sig om, og som kan løses med sports- og aktivitetsbriller. De er nemlig specielt udviklet til at blive siddende, og glassene er brudsikre, så man undgår risikoen for øjenskader. Derfor håber Profil Optik, at udvidelsen af brillesortimentet med en ny og større brillemodel vil gøre, at endnu flere børn vil benytte sig af tilbuddet om en gratis sports- og aktivitetsbrille.

"Vi ønsker, at flere børn skal have gavn af vores tilbud om en gratis sports- og aktivitetsbrille, og gennem årene har vi erfaret, at der er behov for at udvide udvalget af brillestørrelser. Den nye brillestørrelse skal hjælpe de større børn, hvor de eksisterende modeller har været for små, så de også kan klare vildfarende bolde og hårde tacklinger uden at bekymre sig om, at brillerne falder af eller går i stykker," siger Gitte Sørensen, optisk ansvarlig hos Profil Optik.

3 størrelser og sikre materialer

Den nye størrelse på 55 cm kommer i en fin brunmønstret model og supplerer den eksisterende brillemodel i sort i str. 48 cm og 51 cm. Begge brillemodeller er lavet af letvægtsmateriale og brudsikkert glas af polykarbonat, som også beskytter mod UV-lys og ridser.

Tilbuddet om en gratis sports- og aktivitetsbrille med styrke gælder børn i alderen 5 til 12 år. Forældre til børn, der bruger briller, skal blot kigge forbi den lokale Profil Optik, så optikeren kan rådgive om det rette valg for det enkelte barn. Maks. 1 brille pr. barn. Børn under 10 år skal henvises via øjenlæge. Læs de fulde betingelser på https://www.profiloptik.dk/påligevilkår

Om Profil Optik by Synsam

Profil Optik By Synsam er en del af Synsam Group, en ledende optikerkæde i Norden med et bredt og prisvenligt udbud af tjenester og produkter inden for øjensundhed og brillemode med udgangspunkt i vores kunders forskellige livsstile og behov.

Koncernen har cirka 4.000 medarbejdere, en omsætning på cirka 5 mia. SEK (2022) og driver omtrent 500 butikker i Norden under varemærkerne Synsam, Synsam Recycling Outlet og Profil Optik. Ved hjælp af digitalisering, abonnementsløsninger og andre innovative koncepter er Synsam Group en stærk innovator på flere områder i det nordiske marked for optik, eksempelvis kunderejse, produktudbud og ESG. Synsam Groups aktie handles på Nasdaq Stockholm (SYNSAM).

www.synsamgroup.com

Louise Funk-Hansen

Pressekontakt Digital Marketing & Communications Manager +45 31 93 93 99

Velkommen til Profil Optik by Synsam Danmark!

Hos Profil Optik møder vi vores kunder med høj kompetence og et højt serviceniveau. Vi hjælper kunderne med at finde en individuel løsning blandt vores brede kvalitetssortiment af briller, solbriller og kontaktlinser fra verdens førende mærkevarer og leverandører. Profil Optik er en del af Synsam Nordic, og derfor står der by Synsam under Profil Optik-logoet.

Profil Optik by Synsam Danmark
Oldenburg Allé 1, 2. sal