Tina Høyer Gaardsholt

Profil Optik ansætter ny direktør

Tina Høyer Gaardsholt har gennem hele sin erhvervskarriere arbejdet med dansk detailhandel. Den store indsigt i de muligheder og udfordringer, detailhandlen står over for i disse år, kommer Profik Optik til gode, når den 39-årige Roskildedenser til april tiltræder som direktør for optikerkæden.

Tina Høyer Gaardsholt kommer til Profil Optik fra en stilling som salgschef hos B&O. Før det havde hun en række ledende stillinger i Telia, hvor hun sluttede som Retail Director med ansvar for telegigantens 53 danske butikker.

Vigtig erfaring
”Tinas erfaring fra telebranchen, hvor det at sælge et kompliceret produkt i et marked med hård konkurrence, er en af de kompetencer, som vi har lagt vægt på, da vi skulle rekruttere ny, dansk direktør for Profil Optik. Derudover er Tinas erfaring fra B&O, hvor salg af kvalitet, dansk design og livsstil var omdrejningspunktet, også en vigtig ballast, som hun med garanti vil få gavn af i optikerbranchen,” siger Håkan Lundstedt, Synsams nordiske direktør.

Profil Optik er en del af den skandinaviske Synsam kæde, og Tina Høyer Gaardsholt kommer derfor også til at arbejde tæt sammen med direktionen i Stockholm om fortsat udvikling af optikerkæden, der igennem de seneste år har etableret sig som den optikerkæde i Danmark, der har størst fokus på øjensundhed.

Tina Høyer Gaardsholt er uddannet Akademiøkonom fra Niels Brock, og i 2012 blev hun udvalgt til ”Berlingske Business Talent 100”. Tina bor i Roskilde med sin mand og to mindre børn på tre og syv år.

Fakta om Profil Optik
Profil Optik er en del af den skandinaviske Synsam Group, som driver i alt ca. 450 optikerbutikker i de fire nordiske lande, heraf de 134 i Danmark. Igennem de seneste år har Profil Optik sat mere og mere fokus på øjensundhed. Udstyr med den nyeste teknologi på markedet og samarbejde med øjenlæger landet over betyder, at optikeren hos Profil Optik tidligt kan være med til at opdage alvorlige øjensygdomme.

Profil Optik er i gang med en gennemgribende opbygning af de 134 danske butikker, der skal sikre øget fokus på stil frem for varemærke. Til gavn for kunderne.

For yderligere information kontakt HR chef Britt Bargfeldt, 36 88 86 86.

Louise Funk-Hansen

Pressekontakt Digital Marketing & Communications Manager +45 31 93 93 99

Velkommen til Profil Optik by Synsam Danmark!

Hos Profil Optik møder vi vores kunder med høj kompetence og et højt serviceniveau. Vi hjælper kunderne med at finde en individuel løsning blandt vores brede kvalitetssortiment af briller, solbriller og kontaktlinser fra verdens førende mærkevarer og leverandører. Profil Optik er en del af Synsam Nordic, og derfor står der by Synsam under Profil Optik-logoet.

Profil Optik by Synsam Danmark
Oldenburg Allé 1, 2. sal