Aarhus Kommune køber Systematics læringsplatform MoMo

Aarhus Kommune køber Systematics læringsplatform MoMo

Lærere og elever i Aarhus Kommune får fremover muligheden for at benytte læringsplatformen MoMo

Systematics læringsplatform MoMo bliver nu også tilgængelig for aarhusianske skoler, som i fremtiden selv kan vælge, hvilken læringsplatform, de ønsker at bruge i hverdagen.

”Vi er meget glade for, at Aarhus Kommune har ønsket at give deres lærere og elever mulighed for at bruge MoMo og dermed give dem adgang til et værktøj, som vi fra vores andre kunder ved, kan gøre en stor forskel i hverdagen,” siger Group Senior Vice President i Systematic Flemming Bent Thomsen.

MoMo er den nyeste læringsplatform på markedet og udviklet i tæt samarbejde med elever, forældre og lærere. MoMo giver lærere, forældre, elever og skoleledelse adgang til en brugervenlig og overskuelig it-løsning, hvori man blandt andet kan planlægge, dele, følge og evaluere undervisningsforløb. Blandt andet bruges MoMo i Ikast-Brande, Odder og Faaborg-Midtfyn Kommuner, ligesom også flere specialskoler har valgt læringsplatformen fra Systematic.

Èn af de kommuner, der allerede er godt i gang med MoMo, er Odder Kommune, og her har skolerne gode erfaringer med læringsplatformen, fortæller skoleleder Dan Gjerrild Søgaard fra Parkvejens Skole:

”MoMo er et system, som er supernemt at bruge, og overgangen til det har været nem. Særligt årsplanlægningen er noget, alle medarbejdere bruger og har stor glæde af. MoMo er samtidigt et meget fleksibelt system, som giver lærerne mulighed for at bygge nye forløb op på den måde, der passer den enkelte bedst.”

Om MoMo

MoMo fra Systematic er den nyeste læringsplatform på markedet. Den er tilpasset skolens dynamiske hverdag og udviklet i tæt samarbejde med elever, forældre og lærere.

Med den meget enkle og intuitive brugergrænseflade er MoMo et brugervenligt arbejdsredskab for lærere, skoleledelse og elever, ligesom forældrene nemt inddrages i deres barns læringsproces, hvad enten det er på pc, tablet eller smartphone.