Helle Lauridsen på Systematics hovedkontor i Aarhus

Helle Lauridsen skal bringe dansk bibliotekssystem ud på det globale marked

Helle Lauridsen er ansat som Senior Product Manager for Library & Learning i softwarevirksomheden Systematic, der leverer det bibliotekssystem, Cicero, som alle offentlige biblioteker i Danmark benytter.

Helle Lauridsen er uddannet bibliotekar og har et stærkt CV indenfor IT til danske såvel som udenlandske biblioteker. Hun er således godt rustet til at kunne forstå brugernes behov og udstikke kursen for et bibliotekssystem, der understøtter personalets arbejdsgangene.

”Jeg glæder mig til at styrke kommunikationen med bibliotekerne og drage nytte af deres erfaringer, så Cicero kan blive endnu bedre,” siger Helle Lauridsen.

Bibliotekssystemet har allerede taget de første skidt over den danske grænse til Sverige, Norge og Grønland, og Systematic arbejder målrettet med flere udenlandske interessenter. Helle Lauridsen kan dermed se frem til at bringe sine tværkontinentale erfaringer i spil, når Cicero skal ud over den internationale scenekant.

”Det bliver spændende for alvor at vise, at Cicero ikke blot er et dansk system, men et solidt nordisk system, der har potentialet til på sigt at blive implementeret i resten af verden,” fortæller hun.

Helle Lauridsen tiltræder stillingen d. 1. oktober 2022.

Helle Lauridsens CV

2022 – nu: Senior Product Manager, Systematic, Aarhus

2019 – 2022: Product Manager, Lyngsoe Systems, Nordsjælland

2017 - 2018: Selvstændig konsulent, Helle Lauridsen Consult, Aarhus

2016 – 2017: Head of Sales Enablement, Elsevier, Amsterdam

2011 – 2016: Library Relations Manager, ProQuest, London

2008 – 2011: Market Manager Discovery Services, EMEA, ProQuest Workflow Solutions, Seattle

2007 – 2008: Product Manager, Cambridge Scientific Abstract, Washington D.C.

2006 – 2007: Field Sales Engineer, Cambridge Scientific Abstract, Cambridge

2000 – 2006: Sektionsleder, Statsbibliotek, Aarhus