Stærk international forsvars- og sikkerhedsprofil indtræder i Systematics bestyrelse

Danmarks største privatejede it-virksomhed, Systematic, som udvikler softwareløsninger til forsvars- og sundhedssektoren, har udpeget Christina Balis som nyt medlem af bestyrelsen.

Christina Balis kommer med stor erfaring og ekspertise inden for forsvars- og sikkerhedssektoren samt et solidt strategisk og internationalt perspektiv. Hun er i øjeblikket Global Campaign Director for Training &; Mission Rehearsal hos den britiske forsvarsteknologivirksomhed, QinetiQ. Her er hun ansvarlig for at udvikle og implementere virksomhedens forretningsstrategi og langsigtede aktiviteter inden for forsvarstræning, øvelser og missionsøvelse.

"Vi er meget glade for at byde Christina velkommen i vores bestyrelse. Hun bringer et væld af viden og erfaring inden for forsvars- og sikkerhedssektoren og en dyb forståelse af den globale markedsdynamik og kundernes behov. Hendes strategiske vision og internationale udsyn vil være uvurderlig for Systematic, da vi fortsætter med at vokse og levere innovative løsninger til vores kunder i over 50 lande," siger Michael Holm, grundlægger af Systematic og bestyrelsesformand.

Før hun kom til QinetiQ, var Christina Balis chef for europæiske operationer i Avascent, et globalt strategi- og ledelseskonsulentfirma med speciale i luftfarts-, forsvars- og regeringsdrevne markeder. Hun arbejdede også som vicepræsident for strategi og virksomhedsudvikling hos Serco Inc. og som stipendiat i Europaprogrammet under Center for Strategiske og Internationale Studier.

Christina Balis har en MA og en ph.d. i internationale relationer fra Johns Hopkins School of Advanced International Studies og en BA i European Business Administration. Hun taler flydende engelsk, fransk, tysk og græsk og har publiceret bredt om emner vedrørende transatlantisk forsvar og sikkerhed.

"Jeg er glad for at blive en del af Systematics bestyrelse. Systematic er en bemærkelsesværdig virksomhed med et stærkt ry for at levere software og systemer af høj kvalitet, der gør en forskel for kunderne og samfundet. Jeg ser frem til at arbejde sammen med bestyrelsen og ledelsesteamet om at understøtte Systematics fortsatte succes og vækst," siger Christina Balis.

Systematics bestyrelse består af:

• Bestyrelsesformand Michael Holm, Systematics grundlægger
  • Næstformand Lars Monrad-Gylling. Professionelt bestyrelsesmedlem og tidligere administrerende direktør i KMD A/S.
  • Helle Østergaard Kristiansen. Adm. direktør i Danske Commodities.
  • Nick Hækkerup. Direktør i Bryggeriforeningen
  • Christina Balis. Global kampagneleder Uddannelse & Mission Rehearsal, QinetiQ

Medarbejdervalgte medlemmer:

• Allan Iversen. Facility Manager at Systematic A/S
  • Pernille Keum Hjort Møller. Lead Business Partner, People & Culture hos Systematic A/S