TCS Europa når en vigtig milepæl på vejen mod at blive CO2-neutral i 2030

TCS Europa når en vigtig milepæl på vejen mod at blive CO2-neutral i 2030

Tata Consultancy Services (TCS) har, i regnskabsåret 2022, neutraliseret både de direkte og indirekte kulstofemissioner fra sine aktiviteter i hele Europa. Denne præstation er et vigtigt skridt i retningen mod at blive CO2-neutral inden 2030, i overensstemmelse med Parisaftalens mål om at begrænse den globale opvarmning med ca. 1,5 grader.

På globalt plan har TCS seksdoblet sin brug af vedvarende energi, i løbet af de sidste seks år, som led i en forpligtelse til at forbedre energieffektiviteten, i overensstemmelse med det videnskabsbaserede Targets Initiative's (SBTi). Initiativet har gjort det muligt for TCS at reducere sit absolutte kulstofaftryk på tværs af både direkte og indirekte emissioner med 66% i regnskabsåret 2022, sammenlignet med 2016.

Selvom Europa repræsenterer en relativt lille del af TCS' globale CO2-fodaftryk, analyserer og optimerer TCS Europe kontinuerligt sit energiforbrug og kulstofemissioner på mere end 50 lokationer i 19 europæiske lande. For at kompensere for eventuelle restemissioner, hvor alternativer ikke var tilgængelige, købte TCS certificeret CO2-kompensation af høj kvalitet (CER), med tredjeparts sikkerhed for kravet om kulstofneutralitet, i overensstemmelse med PAS 2060-standarden.

Sapthagiri Chapalapalli, chef, TCS Europe kommenterer: "Vi er ekstremt stolte over at opnå kulstofneutralitet for direkte og indirekte emissioner i Europa, som en del af vores globale vision om at være CO2-neutrale inden 2030. Dette viser, hvordan teams fordelt på flere lokationer, i forskellige lande, kan opnå fantastiske resultater, når de forenes af et fælles formål og en fælles vision for en bedre fremtid".

TCS tilbyder en omfattende portefølje af over 200 branchespecifikke bæredygtighedstjenester og -løsninger, som hjælper selskaber med at sænke deres CO2-forbrug i alle afkroge af virksomheden og skabe CO2-neutrale metoder, genoprette naturkapital og blive ansvarlige vandforvaltere.

For at fremskynde bæredygtighedsinnovation, udnytter TCS sit økosystem af partnere fra den akademiske verden, nystartede virksomheder og teknologiudbydere gennem det multinationale netværk, 'Pace Ports' i alt fra Amsterdam, New York, Pittsburgh og Toronto til Tokyo. Hver Pace Port stiller miljøer til rådighed, der kan bruges til at udvikle idéer, prototyper og bygge effektive løsninger, der skaber bæredygtige operationer, produkter og tjenester og nye indtægtsstrømme fra innovative forretningsmodeller.

TCS er rangeret blandt de 10 bedste udbydere for bæredygtighedstjenester af HFS og er tilmeldt GeSI's Digital With Purpose-løfte.

For fuld pressemeddelelse besøg venligst denne blog.

Tata Consultancy Services Ltd. (TCS)
Tata Consultancy Services (TCS) er en IT services-, konsulent- og forretningsudviklingsvirksomhed, som over de sidste 56 år har hjulpet flere af verdens største virksomheder med deres transformationsrejse. TCS tilbyder en konsulentdrevet, kognitiv-baseret og integreret portefølje af erhvervs- teknologi- og ingeniørservices og -løsninger. Disse leveres via TCS' unikke 'Location Independent Agile™' leverancemodel, der er anerkendt som målestok for optimal softwareudvikling.

Som en del af Tata Group, Indiens største multinationale virksomhedsgruppe, har TCS flere end 601.000 ansatte, der er blandt verdens allerbedst uddannede konsulenter, i 55 lande. Virksomheden genererede en konsolideret omsætning på USD $29 milliarder i TCS' seneste finansår, der sluttede den 31. marts 2024, og er børsnoteret på BSE (tidligere kendt som Bombay Stock Exchange) og på NSE (National Stock Exchange) i Indien. TCS' proaktive tilgang til klimaforandringer og prisvindende arbejde med lokalmiljøer globalt, har sikret TCS en førende position blandt bæredygtighedsinstancer som MSCI Global Sustainability Index og FTSE4Good Emerging Index.

Tata Consultancy Services (TCS) i Norden
TCS blev etableret i Norden i 1991 og har flere end 20.000 ansatte, der arbejder for kunder i Sverige, Finland, Norge og Danmark. I de seneste 15 år er TCS i de nordiske lande hvert år blevet rangeret af sine kunder som den bedste leverandør af it-konsulenttjenester. I Danmark er TCS blevet udnævnt som Top Employer for 11. år i træk af Top Employers Institute.

For mere information, besøg www.tcs.com