Cybersikkerhed topper virksomhedernes IT-investeringsplan de kommende to år

Cybersikkerhed topper virksomhedernes IT-investeringsplan de kommende to år

Uafhængig IT-undersøgelse fra Whitelane viser, at 28 % af respondenternes organisationer planlægger at outsource mere i de næste to år, og at topprioriteten for investeringer er cybersikkerhed, hvor AI er længere nede på listen. Virksomheder placerer TCS som #1 i kundetilfredshed i Norden, og TCS blev også vurderet som bedst på kundepleje i Sverige, Norge og Danmark.

KØBENHAVN| MUMBAI, 28. marts 2024: Tata Consultancy Services (TCS) (BSE: 532540, NSE: TCS) er blevet rangeret som den bedste IT-tjenesteudbyder målt på kundetilfredshed på tværs af Norden i Whitelane Researchs uafhængige undersøgelse, der samler input fra de største IT-indkøbende virksomheder i Norden og globalt. Det er 15. gang i træk, at TCS vurderes bedst på kundetilfredshed i Norden.

Whitelane Research 2024 IT Sourcing-rapporten samler datainput fra flere end 450 deltagere fra Nordens største indkøbere af IT-ydelser og har evalueret over 1.000 unikke IT-aftaler. Hovedtendensen i rapporten viser, at de nordiske virksomheder forventer at outsource mere IT igen (28 %). Den vigtigste årsag til et øget fokus på IT-outsourcing er et ønske om skalerbarhed, der understøtter forretningen (54 %), efterfulgt af ønsket om bedre adgang til IT-ressourcer og IT-talent (50 %). Respondenterne tildeler TCS en kundetilfredshedsscore på 80 procent; hele 7 procentpoint højere end gennemsnittet for IT-konsulenthuse.

"Vi er enormt taknemmelige for, at vores kunder har kvitteret for vores indsats sidste år, og har placeret os som Danmarks bedste IT-partner. Vi gør vores yderste for at være kundefokuseret i alt vi gør, så det betyder meget for os, at de danske virksomheder også oplever det i hverdagen på vores projekter sammen", siger Vikram Sharma, landechef for TCS Danmark.

Undersøgelsen viser desuden, at TCS fik den højeste placering på tværs af fem IT-serviceområder:

• Application Services (80 % vs. branchegennemsnit på 76 %)
  • Cloud- & infrastrukturtjenester (79 % vs. branchegennemsnit på 73 %)
  • Arbejdspladstjenester (82 % vs. branchegennemsnit på 72 %)
  • Netværks- og tilslutningstjenester (80 % vs. branchegennemsnit på 70 %)
  • Sikkerhedstjenester (83 % vs. branchegennemsnit på 72 %)

Derudover modtog TCS den næsthøjeste placering inden for digital transformation (79 procent sammenlignet med branchens gennemsnit på 73 procent) blandt de 35 evaluerede virksomheder. Ifølge rapporten er de Nordiske virksomheders prioriteter for IT-investeringer i de kommende to år:

• Øget sikkerhed, modstandsdygtighed og/eller cyberforsvar (63 % har det som topprioriteten).
  • Automatisering af forretningsprocesser (57%) samt nedbringelse af IT-omkostninger (52 %).
  • Forøge AI/machine learning kapaciteter (47%, en stigning på 24 procentpoint fra foregående år).

"Partnerskaber inden for teknologi er afgørende for virksomheders succes. At TCS for 15 år i træk er øverst på listen i kundetilfredshed i Norden, beviser deres evner på dette område. I de kommende år, vil Nordiske virksomheder søge partnere som TCS, for at sikre, at have adgang til de talenter, der kan bringe innovation til virksomheden. Det er helt afgørende, at organisationer har en samarbejdspartner, som de kan stole på, og vi ønsker TCS tillykke med at ligge øverst på listen for 15. år i træk” siger Jef Loos, Head Sourcing Europe, hos Whitelane Research.

Topplaceringerne i Whitelane 2024 IT Sourcing-rapporten føjer til listen af anerkendelser for TCS, herunder at være udnævnt som Top Employer i Europa og Norden, samt, ifølge Brand Finance, at have den højeste brandværdi vækst på tværs af den globale IT-serviceindustri som steg fra $17,2 milliarder til $19,2 milliarder i 2023.

Whitelane har siden 2023 gennemført sin årlige IT-sourcingundersøgelse for at evaluere de førende IT- og cloud-tjenesteudbydere i Europa, og det betragtes som en af de mest repræsentative rapporter om outsourcingmarkedet. Klik her for yderligere information om dette års Whitelane Research IT sourcing rapport.

Om Whitelane Research

Siden 2013 har Whitelane Research gennemført årlige undersøgelser af IT-indkøb i hele Europa. Undersøgelsen evaluerer og rangerer de førende IT- og cloud-tjenesteudbydere baseret på nøgletal og efter segment. Deltagelse er baseret på fuld fortrolighed, og kun aggregerede data bruges til at præsentere forskningsresultaterne. Den europæiske rapport indeholder ranglister for generel tilfredshed efter branche, kontraktstørrelse og land/region. Whitelane producerer også brancherapporter for finansielle tjenester og produktion.

Tata Consultancy Services Ltd. (TCS)
Tata Consultancy Services (TCS) er en IT services-, konsulent- og forretningsudviklingsvirksomhed, som over de sidste 55 år har hjulpet flere af verdens største virksomheder med deres transformationsrejse. TCS tilbyder en konsulentdrevet, kognitiv-baseret og integreret portefølje af erhvervs- teknologi- og ingeniørservices og -løsninger.

Som en del af Tata Group, Indiens største multinationale virksomhedsgruppe, har TCS flere end 614.000 ansatte, der er blandt verdens allerbedst uddannede konsulenter, i 55 lande. Virksomheden genererede en konsolideret omsætning på USD $27,9 milliarder i TCS' seneste finansår, der sluttede den 31. marts 2023, og er børsnoteret på BSE (tidligere kendt som Bombay Stock Exchange) og på NSE (National Stock Exchange) i Indien. TCS' proaktive tilgang til klimaforandringer og prisvindende arbejde med lokalmiljøer globalt, har sikret TCS en førende position blandt bæredygtighedsinstancer som MSCI Global Sustainability Index og FTSE4Good Emerging Index.

Tata Consultancy Services (TCS) i Norden
TCS blev etableret i Norden i 1991 og har flere end 20.000 ansatte, der arbejder for kunder i Sverige, Finland, Norge og Danmark. I de seneste 14 år er TCS i de nordiske lande hvert år blevet rangeret af sine kunder som den bedste leverandør af it-konsulenttjenester. I Danmark er TCS blevet udnævnt Top Employer 10 år i træk af Top Employers Institute.

For mere information, besøg www.tcs.com

Tata Consultancy Services Ltd. (TCS)
Tata Consultancy Services (TCS) er en IT services-, konsulent- og forretningsudviklingsvirksomhed, som over de sidste 56 år har hjulpet flere af verdens største virksomheder med deres transformationsrejse. TCS tilbyder en konsulentdrevet, kognitiv-baseret og integreret portefølje af erhvervs- teknologi- og ingeniørservices og -løsninger. Disse leveres via TCS' unikke 'Location Independent Agile™' leverancemodel, der er anerkendt som målestok for optimal softwareudvikling.

Som en del af Tata Group, Indiens største multinationale virksomhedsgruppe, har TCS flere end 601.000 ansatte, der er blandt verdens allerbedst uddannede konsulenter, i 55 lande. Virksomheden genererede en konsolideret omsætning på USD $29 milliarder i TCS' seneste finansår, der sluttede den 31. marts 2024, og er børsnoteret på BSE (tidligere kendt som Bombay Stock Exchange) og på NSE (National Stock Exchange) i Indien. TCS' proaktive tilgang til klimaforandringer og prisvindende arbejde med lokalmiljøer globalt, har sikret TCS en førende position blandt bæredygtighedsinstancer som MSCI Global Sustainability Index og FTSE4Good Emerging Index.

Tata Consultancy Services (TCS) i Norden
TCS blev etableret i Norden i 1991 og har flere end 20.000 ansatte, der arbejder for kunder i Sverige, Finland, Norge og Danmark. I de seneste 15 år er TCS i de nordiske lande hvert år blevet rangeret af sine kunder som den bedste leverandør af it-konsulenttjenester. I Danmark er TCS blevet udnævnt som Top Employer for 11. år i træk af Top Employers Institute.

For mere information, besøg www.tcs.com