PR-foto, Charles De Luvio, Unsplash

Enento vælger TCS som teknologipartner

Tata Consultancy Services er ny teknologipartner til Enento Group, der ejer og driver virksomhedsregistret Proff.dk i Danmark. Den flerårige aftale omfatter bl.a. cloud-, digitale arbejdspladser og it-sikkerhedsløsninger.

Tata Consultancy Services (TCS) indgår et strategisk partnerskab med finske Enento Group, der driver en række digitale erhvervs- og forbrugerinformationstjenester på tværs af Norden – herunder det populære virksomhedskartotek proff.dk i Danmark. TCS skal understøtte Enentos digitale transformationsrejse med særligt fokus på cloud, digitale arbejdspladser og it-sikkerhedsløsninger.

TCS skal hjælpe Enento med at føre virksomhedens vision om ’One Enento’ ud i livet ved at simplificere virksomhedens forretningsmodel samt ensrette deres teknologiplatforme. TCS’ cloud- og DevOps-løsninger kommer til at give Enento øget fleksibilitet i driften og bidraget til en langt bedre digital kundeoplevelse. Herudover skal TCS også styrke Enentos cybersikkerhed, udvide relevante services til at understøtte digitalt arbejde bedre og forbedre driftsstabiliteten døgnet rundt. TCS kommer til at trække på sin solide tilstedeværelse i Norden til at levere løsningerne til Enento.

”Som den førende digitale nordiske vidensvirksomhed vi er, fortsætter vi med at ligge på forkant når det kommer til at udvikle nye datadrevne løsninger og tjenester, som kobler indhold med indsigter. TCS’ track record i Norden var direkte afgørende for at vi valgte dem som vores teknologipartner for at transformere vores virksomhed. Vores arbejde med TCS kommer til at være afgørende for at vi når vores langsigtede målsætninger,” siger Daniel Ejderberg, CIO på Enento.

Enento Group er en af de største leverandører af kredit- og virksomhedsinformationer i Norden med flere end 76.000 virksomhedskunder inden for bank, finans, detail med mere, såvel som flere end 500.000 forbrugere. Virksomhedsgruppen spiller en afgørende rolle for at understøtte digitale beslutningsprocesser og støtte økonomi-, salg- og markedsføringsprocesser for sine kunder. Virksomheden i Danmark kendt bedst under navnet Proff.dk.

Enento valgte TCS som teknologipartner på grund af konsulenthusets ekspertise i at levere digitale løsninger på stor skala samt det gode værdimatch mellem virksomhederne.

"Enento spiller en vigtig rolle for virksomheder, institutioner og mennesker i Norden og stiller ikke alene data af høj kvalitet til rådighed, men også værdifulde indsigter og analyser således at man kan træffe velinformerede beslutninger. Vi er glade for at kunne starte vores nye strategiske partnerskab med Enento og ser frem mod at udnytte fordelene ved AI, data og cloud samt analyse for at hjælpe dem til at udnytte deres data og indsigter endnu mere smart,” siger Shreerang Talekar, chef for TCS i Sverige og regionschef for TCS i Norden.

Om Enento Group

Enento Group er en nordisk vidensvirksomhed, der kobler indhold med indsigter siden 1905. Vi samler og omdanner data til indsigter og viden som anvendes i interaktionen mellem mennesker, virksomheder og samfundet. Vores digitale tjenester, data og information hjælper virksomheder og forbrugere i deres daglige digitale beslutningsprocesser, såvel som finansielle-, salgs- og markedsføringsprocesser. Knap 399 personer arbejder for Enento Group på tværs af Finland, Norge, Sverige og Danmark. Koncernens nettoomsætning i 2022 var på EUR 167,5 millioner. Enento Group er børsnoteret på Nasdaq Helsinki med handelskoden ENENTO. For mere information, besøg www.enento.com

Tata Consultancy Services Ltd. (TCS)

Tata Consultancy Services (TCS) er en IT services-, konsulent- og forretningsudviklingsvirksomhed, som over de sidste 55 år har hjulpet flere af verdens største virksomheder med deres transformationsrejse. TCS tilbyder en konsulentdrevet, kognitiv-baseret og integreret portefølje af erhvervs- teknologi- og ingeniørservices og -løsninger.

Som en del af Tata Group, Indiens største multinationale virksomhedsgruppe, har TCS flere end 614.000 ansatte, der er blandt verdens allerbedst uddannede konsulenter, i 55 lande. Virksomheden genererede en konsolideret omsætning på USD $27,9 milliarder i TCS' seneste finansår, der sluttede den 31. marts 2023, og er børsnoteret på BSE (tidligere kendt som Bombay Stock Exchange) og på NSE (National Stock Exchange) i Indien. TCS' proaktive tilgang til klimaforandringer og prisvindende arbejde med lokalmiljøer globalt, har sikret TCS en førende position blandt bæredygtighedsinstancer som MSCI Global Sustainability Index og FTSE4Good Emerging Index.

Tata Consultancy Services (TCS) i Norden
TCS blev etableret i Norden i 1991 og har flere end 20.000 ansatte, der arbejder for kunder i Sverige, Finland, Norge og Danmark. I de seneste 14 år er TCS i de nordiske lande hvert år blevet rangeret af sine kunder som den bedste leverandør af it-konsulenttjenester. I Danmark er TCS blevet udnævnt Top Employer 10 år i træk af Top Employers Institute.

For mere information, besøg www.tcs.com

Tata Consultancy Services Ltd. (TCS)
Tata Consultancy Services (TCS) er en IT services-, konsulent- og forretningsudviklingsvirksomhed, som over de sidste 56 år har hjulpet flere af verdens største virksomheder med deres transformationsrejse. TCS tilbyder en konsulentdrevet, kognitiv-baseret og integreret portefølje af erhvervs- teknologi- og ingeniørservices og -løsninger. Disse leveres via TCS' unikke 'Location Independent Agile™' leverancemodel, der er anerkendt som målestok for optimal softwareudvikling.

Som en del af Tata Group, Indiens største multinationale virksomhedsgruppe, har TCS flere end 601.000 ansatte, der er blandt verdens allerbedst uddannede konsulenter, i 55 lande. Virksomheden genererede en konsolideret omsætning på USD $29 milliarder i TCS' seneste finansår, der sluttede den 31. marts 2024, og er børsnoteret på BSE (tidligere kendt som Bombay Stock Exchange) og på NSE (National Stock Exchange) i Indien. TCS' proaktive tilgang til klimaforandringer og prisvindende arbejde med lokalmiljøer globalt, har sikret TCS en førende position blandt bæredygtighedsinstancer som MSCI Global Sustainability Index og FTSE4Good Emerging Index.

Tata Consultancy Services (TCS) i Norden
TCS blev etableret i Norden i 1991 og har flere end 20.000 ansatte, der arbejder for kunder i Sverige, Finland, Norge og Danmark. I de seneste 15 år er TCS i de nordiske lande hvert år blevet rangeret af sine kunder som den bedste leverandør af it-konsulenttjenester. I Danmark er TCS blevet udnævnt som Top Employer for 11. år i træk af Top Employers Institute.

For mere information, besøg www.tcs.com