Billede af Pexels fra Pixabay

Pressemeddelelse -

Lantmännen vælger TCS som transformationspartner af IT-infrastrukturen for bedre forretningsresiliens

Tata Consultancy Services(TCS), der er ét af verdens største IT-konsulenthuse, er ny strategisk partner for svenske Lantmännen Ekonomisk Förening (Lantmännen), som er én førende virksomhed inden for landbrug, maskiner, bioenergi og fødevareprodukter. Der er tale om en flerårig kontrakt. Som en delleverance skal TCS hjælpe Lantmännen med at transformere IT-infrastrukturen og udrulle digitale arbejdspladstjenester.

TCS vil harmonisere Lantmännens digitale arbejdsplads til at understøtte sikkert og agilt hybridarbejde for all brugere og forbedre medarbejderoplevelsen. TCS skal også transformere Lantmännens globale servicedesk med TCS’ digitale oplevelsessuite for at levere en effektiv 24/7 flersprogssupport. Derudover, skal TCS også modernisere landbrugsgigantens infrastruktur og tilbyde døgnsupport for forretningskritiske driftssystemer. En central del af TCS’ samarbejde med Lantmännen kommer til at komme fra TCS’ kontorer i Sverige og Norden.

Lantmännen valgte TCS som strategisk teknologipartner grundet TCS’ erfaring med at levere digitale transformationer på stor skala samt værdifællesskabet mellem de to virksomheder.

“Som en virksomhed med 10.000 ansatte og aktiviteter i flere end 20 lande, har vi brug for en stærk teknologipartner med solid erfaring med at levere IT-ydelser af høj kvalitet både regionalt og globalt. TCS var et naturligt valg på grund af deres erfaringer i sektoren og vi tror på, at vi har fundet den perfekte partner til at hjælpe os i mål med vores vision ’ Together towards smarter ways of working’,” siger Ove Hansson, CIO ved Lantmännen.

Ved TCS i Norden er man også tilfredse med det nye samarbejde.

“Vi er glade for at kunne annoncere vores nye strategiske samarbejde med Lantmännen, som vil udnytte fordelene ved digital innovation og samarbejde, til at bygge et endnu stærkere og mere agilt infrastrukturlandskab. Vi stiller vores store brancheerfaring og teknologiekspertise til rådighed for at hjælpe Lantmännen med at drive transformation og vækst,” siger Avinash Limaye, Regional Head, TCS Nordics.

TCS har været i Norden siden 1991, hvor man åbnede kontor i København, og har nu over 20.000 ansatte, der understøtter IT-projekter på tværs af Sverige, Finland, Norge og Danmark. TCS er ligeledes blevet udnævnt som Top Employer af Top Employer Institute i alle fire lande. Ligesom TCS konstant har ligget i toppen af kundetilfredsheden i regionen over de seneste 14 år, afholdt af et uafhængig analyseinstitut.

Om Lantmännen

Lantmännen er et landbrugskooperativ og Nordeuropas førende inden for landbrug, maskiner, bioenergi og fødevarer, grundlagt 1880. Ejet af 18.000 svenske landmænd, vi har 10.000 ansatte, aktiviteter i over 20 lande og en årlig omsætning på cirka SEK 60 milliarder. Med korn i hjertet af vores aktiviteter forædler vi agerjordsressourcer for at få landbruget til at trives. Nogle af vores mest kendte mærker inden for fødevarer er AXA, Bonjour, Kungsörnen, GoGreen, Gooh, FINN CRISP, Schulstad og Vaasan. Vores virksomhed er baseret på viden og værdier erhvervet gennem generationer af landmænd. Med forskning, udvikling og drift i hele værdikæden tager vi sammen ansvar fra jord til bord.

Tata Consultancy Services Ltd. (TCS)

Tata Consultancy Services (TCS) er en IT services-, konsulent- og forretningsudviklingsvirksomhed, som over de sidste 55 år har hjulpet flere af verdens største virksomheder med deres transformationsrejse. TCS tilbyder en konsulentdrevet, kognitiv-baseret og integreret portefølje af erhvervs- teknologi- og ingeniørservices og -løsninger.

Som en del af Tata Group, Indiens største multinationale virksomhedsgruppe, har TCS flere end 614.000 ansatte, der er blandt verdens allerbedst uddannede konsulenter, i 55 lande. Virksomheden genererede en konsolideret omsætning på USD $27,9 milliarder i TCS' seneste finansår, der sluttede den 31. marts 2023, og er børsnoteret på BSE (tidligere kendt som Bombay Stock Exchange) og på NSE (National Stock Exchange) i Indien. TCS' proaktive tilgang til klimaforandringer og prisvindende arbejde med lokalmiljøer globalt, har sikret TCS en førende position blandt bæredygtighedsinstancer som MSCI Global Sustainability Index og FTSE4Good Emerging Index.

Tata Consultancy Services (TCS) i Norden
TCS blev etableret i Norden i 1991 og har flere end 20.000 ansatte, der arbejder for kunder i Sverige, Finland, Norge og Danmark. I de seneste 14 år er TCS i de nordiske lande hvert år blevet rangeret af sine kunder som den bedste leverandør af it-konsulenttjenester. I Danmark er TCS blevet udnævnt Top Employer 10 år i træk af Top Employers Institute.

For mere information, besøg www.tcs.com

Tata Consultancy Services Ltd. (TCS)
Tata Consultancy Services (TCS) er en IT services-, konsulent- og forretningsudviklingsvirksomhed, som over de sidste 56 år har hjulpet flere af verdens største virksomheder med deres transformationsrejse. TCS tilbyder en konsulentdrevet, kognitiv-baseret og integreret portefølje af erhvervs- teknologi- og ingeniørservices og -løsninger. Disse leveres via TCS' unikke 'Location Independent Agile™' leverancemodel, der er anerkendt som målestok for optimal softwareudvikling.

Som en del af Tata Group, Indiens største multinationale virksomhedsgruppe, har TCS flere end 601.000 ansatte, der er blandt verdens allerbedst uddannede konsulenter, i 55 lande. Virksomheden genererede en konsolideret omsætning på USD $29 milliarder i TCS' seneste finansår, der sluttede den 31. marts 2024, og er børsnoteret på BSE (tidligere kendt som Bombay Stock Exchange) og på NSE (National Stock Exchange) i Indien. TCS' proaktive tilgang til klimaforandringer og prisvindende arbejde med lokalmiljøer globalt, har sikret TCS en førende position blandt bæredygtighedsinstancer som MSCI Global Sustainability Index og FTSE4Good Emerging Index.

Tata Consultancy Services (TCS) i Norden
TCS blev etableret i Norden i 1991 og har flere end 20.000 ansatte, der arbejder for kunder i Sverige, Finland, Norge og Danmark. I de seneste 15 år er TCS i de nordiske lande hvert år blevet rangeret af sine kunder som den bedste leverandør af it-konsulenttjenester. I Danmark er TCS blevet udnævnt som Top Employer for 11. år i træk af Top Employers Institute.

For mere information, besøg www.tcs.com