PR-foto

Lexmark vælger TCS til at transformere den digitale forretning

Tata Consultancy Services (TCS) er blevet valgt som strategisk partner af Lexmark, den globale udbyder af løsninger til billedbehandling og IoT. Lexmark har en ambition om at blive global markedsleder inden for cloud-aktiverede billedbehandlings- og IoT-teknologier. I tråd med den ambition har Lexmark valgt TCS som partner til at hjælpe dem med at transformere deres virksomhedsprogrammer, fremskynde deres cloudrejse og opskalere deres innovationsprogram.

Udvikling af Cloud-driftsmodel til at styrke den digitale kerne
Som en del af transformering vil TCS flytte Lexmarks komplekse arbejdsmængde til en offentlig cloud og designe en ny fleksibel cloud-driftsmodel, der udnytter automatisering og infrastruktur som kode. Som en del af den transformation vil TCS bygge en ny, fremtidsklar digital kerne drevet af SAP S4/HANA, der gør driften af forretningen mere enkel og løfter brugeroplevelsen på tværs af økonomi-, ordre-til-kontant- og forsyningskædefunktioner.

"I over to årtier har TCS været en strategisk partner i vores digitale transformationsrejse og drevet vores vision om at være banebrydende for innovative billedbehandlings- og IoT-løsninger og opretholde vækstmomentum. Vores partnerskab med TCS vil hjælpe os med at opbygge en integreret driftsmodel, der omfatter teknologier som cloud og automatisering drevet af TCS Cognix™ og MFDM™, hvilket forbedrer vores forretningsfleksibilitet, bruger- og kundeoplevelse og produktivitet," siger Vishal Gupta, Chief Information and Technology Officer hos Lexmark.

Avanceret kommendocenter skal effektivisere forretningsprocesser
TCS vil designe et avanceret kommandocenter, der overvåger kritiske forretningsprocesser på tværs af virksomhedens operationer, herunder applikationer, data, infrastruktur og netværk. Kommandocentralen vil udnytte TCS' Machine First-tilgang™, der gør det muligt at implementere en resultatdrevet og automatiseret servicelevering på tværs af funktioner. Den nye driftsmodel vil gradvist muliggøre selvhjælp og selvhelbredende funktioner til operationer, der vil løfte kundeoplevelsen, øge virksomhedens fleksibilitet og skabe operationel robusthed.

For at Lexmark kan opskalere deres innovationsinitiativer vil TCS samtidig etablere en Agile Innovation Cloud™. TCS' team af innovatører vil arbejde tæt sammen med Lexmarks produktteams for at gøre processen fra idé til udførelse så effektiv, som mulig. På den måde vil Lexmark få mulighed for hurtigere time-to-market for nye produkter og tjenester. TCS vil samtidig hjælpe Lexmark med at overføre deres Optra-platform, som bygger bro mellem IoT-enhedsdata og kerneforretningssystemer, til produktions- og detailkunder over hele verden.

”Vi er stolte over, at vi har fået mulighed for at samarbejde med Lexmark om at transformere deres digitale forretning og imødekomme deres ambition om at blive global markedsleder. Med vores Agile Innovation Cloud vil Lexmark få mulighed for at lancere nye produkter på markedet endnu hurtigere, ligesom vores samarbejde med deres produktteam vil skabe højere effektivitet,” siger Vikram Sharma, Landechef hos TCS Danmark.

Om Lexmark

Lexmark udvikler cloud-aktiverede billedbehandlings- og IoT-teknologier, der hjælper kunder på tværs af 170 lande med hurtigt at realisere deres forretningsresultater. Gennem en effektiv kombination af gennemprøvede teknologier og dyb brancheekspertise fremskynder Lexmark virksomhedens transformation og omdanner oplysninger til indsigt, data til beslutninger og analyser til handling. Lexmark Optra er en platform, der bygger bro mellem IoT-enhedsdata og kerneforretningssystemer for at opnå indsigt, der kan omsættes til handling og skabe forudsigelige og målbare forretningsresultater.

Om Tata Consultancy Services Ltd. (TCS)

Tata Consultancy Services (TCS) er en IT services-, konsulent- og forretningsudviklingsvirksomhed, som over de sidste 55 år har hjulpet flere af verdens største virksomheder med deres transformationsrejse. TCS tilbyder en konsulentdrevet, kognitiv-baseret og integreret portefølje af erhvervs- teknologi- og ingeniørservices og -løsninger.

Som en del af Tata Group, Indiens største multinationale virksomhedsgruppe, har TCS flere end 614.000 ansatte, der er blandt verdens allerbedst uddannede konsulenter, i 55 lande. Virksomheden genererede en konsolideret omsætning på USD $27,9 milliarder i TCS' seneste finansår, der sluttede den 31. marts 2023, og er børsnoteret på BSE (tidligere kendt som Bombay Stock Exchange) og på NSE (National Stock Exchange) i Indien. TCS' proaktive tilgang til klimaforandringer og prisvindende arbejde med lokalmiljøer globalt, har sikret TCS en førende position blandt bæredygtighedsinstancer som MSCI Global Sustainability Index og FTSE4Good Emerging Index.

Tata Consultancy Services (TCS) i Norden
TCS blev etableret i Norden i 1991 og har flere end 20.000 ansatte, der arbejder for kunder i Sverige, Finland, Norge og Danmark. I de seneste 14 år er TCS i de nordiske lande hvert år blevet rangeret af sine kunder som den bedste leverandør af it-konsulenttjenester. I Danmark er TCS blevet udnævnt Top Employer 10 år i træk af Top Employers Institute.

For mere information, besøg www.tcs.com

Tata Consultancy Services Ltd. (TCS)
Tata Consultancy Services (TCS) er en IT services-, konsulent- og forretningsudviklingsvirksomhed, som over de sidste 56 år har hjulpet flere af verdens største virksomheder med deres transformationsrejse. TCS tilbyder en konsulentdrevet, kognitiv-baseret og integreret portefølje af erhvervs- teknologi- og ingeniørservices og -løsninger. Disse leveres via TCS' unikke 'Location Independent Agile™' leverancemodel, der er anerkendt som målestok for optimal softwareudvikling.

Som en del af Tata Group, Indiens største multinationale virksomhedsgruppe, har TCS flere end 601.000 ansatte, der er blandt verdens allerbedst uddannede konsulenter, i 55 lande. Virksomheden genererede en konsolideret omsætning på USD $29 milliarder i TCS' seneste finansår, der sluttede den 31. marts 2024, og er børsnoteret på BSE (tidligere kendt som Bombay Stock Exchange) og på NSE (National Stock Exchange) i Indien. TCS' proaktive tilgang til klimaforandringer og prisvindende arbejde med lokalmiljøer globalt, har sikret TCS en førende position blandt bæredygtighedsinstancer som MSCI Global Sustainability Index og FTSE4Good Emerging Index.

Tata Consultancy Services (TCS) i Norden
TCS blev etableret i Norden i 1991 og har flere end 20.000 ansatte, der arbejder for kunder i Sverige, Finland, Norge og Danmark. I de seneste 15 år er TCS i de nordiske lande hvert år blevet rangeret af sine kunder som den bedste leverandør af it-konsulenttjenester. I Danmark er TCS blevet udnævnt som Top Employer for 11. år i træk af Top Employers Institute.

For mere information, besøg www.tcs.com