TCS er nu det næstmest værdifulde IT-service brand i verden

TCS er nu det næstmest værdifulde IT-service brand i verden

• Tata Consultancy Services' brandværdi voksede med 1,8 milliarder USD i løbet af det foregående år og ligger nu nummer to på Brand Finance 2022-ranglisten

Årsagen til TCS' værdiøgning skyldes kundekapital, stærke finansielle forhold og investeringer i selskabet

København, 26. januar 2022: Tata Consultancy Services (TCS), er det næstmest værdifulde brand i IT-servicesektoren globalt, ifølge Brand Finance, verdens førende brandvurderingsfirma.

Ifølge Brand Finance’s ”2022 Global 500 IT Services Ranking”-rapport øgede TCS sin brandværdi med 1,844 milliarder USD (12,5 %) til 16,786 milliarder USD i løbet af de sidste 12 måneder. Denne vækst tilskrives virksomhedens investeringer i både selskabet og dets ansatte, kundeegenkapital og stærke økonomiske resultater.

TCS har gjort en konsekvent, langsigtet indsats i løbet af det sidste årti for at øge sin brandværdi, herunder investering i store firmasponsorater. Alene i 2021 føjede det TCS London Marathon og TCS Toronto Waterfront Marathon til sin liste over 11 løbssponsorater, annoncerede sit partnerskab med Jaguar TCS-racerteamet i Formel-E-motorsport, og rykkede ind i golf i samarbejdet med Dutch Open.

Virksomheden har yderligere investeret i sit brand ved at udvikle sit ’Building on Belief’-kodeks, som er en formulering af både selskabets mission og forhold til sine kunder.

TCS’ vedvarende investeringer i at opbygge dybe kapaciteter inden for nye teknologier, forskning og innovation, intellektuel ejendomsret og kundespecifik kontekstuel viden har gjort det til den foretrukne vækst- og transformationspartner for førende virksomheder over hele verden. Stærk omsætningsvækst i 2021 fik TCS til at krydse en vigtig milepæl, da selskabet nåede $25 milliarder i omsætning for første gang med en brancheførende overskudsgrad på over 25 %.

David Haigh, administrerende direktør og bestyrelsesformand, Brand Finance, siger: "TCS fortsætter med at stige op på ranglisten for it-tjenester for at blive det næstmest værdifulde brand i sektoren for første gang. Denne flotte præstation er resultatet af stærk økonomisk vækst, stærke og løbende investeringer i en ny global brandpositionering sidste år. TCS' fokuserede forpligtelse til at betjene sine medarbejderes, kunders og lokalsamfunds behov driver brandets imponerende vækst. Tillykke til TCS!"

Tata Consultancy Services Ltd. (TCS)
TCS er en del af Indiens største industrikonglomerat Tata Group og har 560.000 af verdens bedst uddannede konsulenter i 46 lande. Virksomheden omsatte for 22 milliarder dollars i regnskabsperioden, der sluttede den 31. marts 2020 og er noteret på både BSE (tidligere Bombay Stock EOm Tata Consultancy Services (TCS)Tata Consultancy Services er en professionelle services og erhvervsløsningsvirksomhed, der har hjulpet en lang række af verdens største virksomheder med deres transformationsrejser i de seneste 50 år. TCS tilbyder en konsulentdrevet, kognitiv baseret og integreret portefølje af erhvervs- teknologi- og ingeniørservices og -løsninger. Disse leveres via TCS' unikke 'Location Independent Agile™' leverancemodel, der er en anerkendt som målestok for optimal softwareudvikling.Som en del af Tata group, Indiens største multinationale virksomhedsgruppe, har TCS flere end 510.000 ansatte, der er blandt verdens allerbedst uddannede konsulenter, i 46 lande. Virksomheden genererede en konsolideret omsætning på US $22.2 milliarder i finansåret, der sluttede 31. marts 2021, og er børsnoteret på BSE (tidligere kendt som Bombay Stock Exchange) og på NSE (National Stock Exchange) i Indien. TCS' proaktive tilgang til klimaforandringer og prisvindende arbejde med lokalmiljøer globalt, har sikret TCS en førende position blandt bæredygtighedsinstancer som MSCI Global Sustainability Index og FTSE4Good Emerging Index. For mere information, besøg www.tcs.com og følg https://twitter.com/TCS

Tata Consultancy Services (TCS) i Norden

TCS blev etableret i Norden i 1991 og har i øjeblikket ca. 20.000 ansatte, der arbejder for kunder i Sverige, Finland, Norge og Danmark. I de seneste 12 år er TCS i de nordiske lande hvert år blevet rangeret af sine kunder som den bedste leverandør af it-konsulenttjenester. Udover i Danmark, er TCS også blevet udnævnt Top Employer i Sverige, Norge og Finland samt udnævnt som 'Global Top Employer' syv år i træk af Top Employers Institute. For mere information, besøg www.tcs.com

Tata Consultancy Services Ltd. (TCS)
Tata Consultancy Services (TCS) er en IT services-, konsulent- og forretningsudviklingsvirksomhed, som over de sidste 56 år har hjulpet flere af verdens største virksomheder med deres transformationsrejse. TCS tilbyder en konsulentdrevet, kognitiv-baseret og integreret portefølje af erhvervs- teknologi- og ingeniørservices og -løsninger. Disse leveres via TCS' unikke 'Location Independent Agile™' leverancemodel, der er anerkendt som målestok for optimal softwareudvikling.

Som en del af Tata Group, Indiens største multinationale virksomhedsgruppe, har TCS flere end 601.000 ansatte, der er blandt verdens allerbedst uddannede konsulenter, i 55 lande. Virksomheden genererede en konsolideret omsætning på USD $29 milliarder i TCS' seneste finansår, der sluttede den 31. marts 2024, og er børsnoteret på BSE (tidligere kendt som Bombay Stock Exchange) og på NSE (National Stock Exchange) i Indien. TCS' proaktive tilgang til klimaforandringer og prisvindende arbejde med lokalmiljøer globalt, har sikret TCS en førende position blandt bæredygtighedsinstancer som MSCI Global Sustainability Index og FTSE4Good Emerging Index.

Tata Consultancy Services (TCS) i Norden
TCS blev etableret i Norden i 1991 og har flere end 20.000 ansatte, der arbejder for kunder i Sverige, Finland, Norge og Danmark. I de seneste 15 år er TCS i de nordiske lande hvert år blevet rangeret af sine kunder som den bedste leverandør af it-konsulenttjenester. I Danmark er TCS blevet udnævnt som Top Employer for 11. år i træk af Top Employers Institute.

For mere information, besøg www.tcs.com