TCS har den højeste kundetilfredshed i norden for 10. år i træk

TCS har den højeste kundetilfredshed i norden for 10. år i træk

Tata Consultancy Services indtager igen førstepladsen hos kunderne, når det kommer til tilfredshed med it-udbydere. Det viser den seneste kundetilfredshedsundersøgelse fra Whitelane Institute som viser, at TCS har nordens højeste kundetilfredshed på 77 procent sammenlignet med branchegennemsnittet på 68 procent. Undersøgelsen viser desuden, at tre ud af fire danske virksomheders største drivkraft for outsourcing af it-services er adgangen til ressourcer.

Tata Consultancy Services (TCS) er den it-serviceudbyder i norden, der scorer højest på tilfredshed blandt kunderne med 77 procent. Branchegennemsnittet er 68 procent. Det viser en ny undersøgelse fra Whitelane Institute, som er regionens mest omfattende kundeundersøgelse, hvor 35 it-leverandører vurderes af over 300 af nordens største it-indkøbere. Med årets resultat kan TCS fejre 10-års jubilæum på førstepladsen over kundetilfredshed i norden.

79 procent af respondenterne i undersøgelsen rangerer TCS som nummer 1 i at udvikle, vedligeholde og teste applikationer, hvilket er 10 procent højere end branchegennemsnittet. I kategorien datacenter og administrerende infrastrukturtjenester, indtager TCS også førstepladsen med 80 procent.

Årets studie kortlægger – ud over kundetilfredsheden – også drivkræfterne bag it-indkøbernes outsourcing af it. I undersøgelsen angiver danske virksomheder, at adgangen til ressourcer er den primære grund til, at de outsourcer deres it-services (76 procent). Herefter følger brug af outsourcing til at nedsætte omkostninger (65 procent) og til at kunne fokusere på forretningens kerneforretning (64 procent).

”Vi er meget stolte over, at vi for 10. år i træk er den it-serviceudbyder i norden, som kunderne er mest tilfredse med. Mange danske virksomheder er på en transformationsrejse imod at udnytte de mange digitale muligheder, der er dag. Behovet for at fokusere på kerneforretningen og adgangen til talent er nogle af de vigtigste drivkræfter bag outsourcing i Danmark. Hos TCS Danmark lægger vi stor vægt på at støtte danske virksomheder i deres transformationsrejse som deres betroede teknologipartner gennem vores globale ekspertise og investeringer i Digital, ” siger Ruchikar Dalela, Landechef for TCS Danmark.

Om TCS Norden

TCS har eksisteret i Norden siden 1991. De har omkring 9.000 medarbejdere i Danmark, Sverige, Finland og Norge, som leverer en konsulentdrevet produktportefølje af it-tjenester gennem TCS’ unikke Global Network Delivery Model™. TCS udvikler research-baserede kundeløsninger i deres Innovation Labs og holder et strategisk fokus på værdi-sourcing og på dagsordenen for digital transformation. Det gør TCS til et oplagt valg for nordiske virksomheder, når de skal vælge digitale løsninger. Derudover er TCS de seneste otte år blevet kåret som nummer ét i kundetilfredshed blandt nordiske it-leverandører af adskillige undersøgelser. For femte år i træk fik TCS i 2017 prisen som den bedste arbejdsgiver i Europa af Top Employer Institute. Danmark, Sverige og Norge var også blandt de markeder, hvor TCS blev anerkendt som den bedste arbejdsgiver.

Om Tata Consultancy Services Ltd. (TCS)

Tata Consultancy Services leverer it-tjenester, rådgivning og virksomhedsløsninger. De seneste 50 år har TCS hjulpet med verdens største virksomheder med deres digitale transformation. TCS tilbyder en integreret portefølje af forretnings-, teknologi- og ingeniørtjenester – drevet af konsulenter og Cognitive Computing. TCS’ tjenester hviler på deres unikke, placeringsuafhængige Agile-model, der er anerkendt som et referencepunkt inden for softwareudvikling.

TCS er en del af Tata Group, og de har over 390.000 af verdens dygtigste konsulenter fordelt i 46 lande. Virksomheden genererede en omsætning på US $17,6 mia. i regnskabsåret, der sluttede den 31. marts 2017, og er noteret på BSE og National Stock Exchange i Indien. TCS' aktive stillingtagen til klimaforandringer og deres prisvindende arbejde med lokalsamfund i hele verden har resulteret i en plads på førende bæredygtighedsindekser som Dow Jones Sustainability Index (DJSI), MSCI Global Sustainability Index og FTSE4Good Emerging Index. For mere information besøg os på www.tcs.com.

Building on belief

Tata Consultancy Services Ltd. (TCS)
Tata Consultancy Services (TCS) er en IT services-, konsulent- og forretningsudviklingsvirksomhed, som over de sidste 56 år har hjulpet flere af verdens største virksomheder med deres transformationsrejse. TCS tilbyder en konsulentdrevet, kognitiv-baseret og integreret portefølje af erhvervs- teknologi- og ingeniørservices og -løsninger. Disse leveres via TCS' unikke 'Location Independent Agile™' leverancemodel, der er anerkendt som målestok for optimal softwareudvikling.

Som en del af Tata Group, Indiens største multinationale virksomhedsgruppe, har TCS flere end 601.000 ansatte, der er blandt verdens allerbedst uddannede konsulenter, i 55 lande. Virksomheden genererede en konsolideret omsætning på USD $29 milliarder i TCS' seneste finansår, der sluttede den 31. marts 2024, og er børsnoteret på BSE (tidligere kendt som Bombay Stock Exchange) og på NSE (National Stock Exchange) i Indien. TCS' proaktive tilgang til klimaforandringer og prisvindende arbejde med lokalmiljøer globalt, har sikret TCS en førende position blandt bæredygtighedsinstancer som MSCI Global Sustainability Index og FTSE4Good Emerging Index.

Tata Consultancy Services (TCS) i Norden
TCS blev etableret i Norden i 1991 og har flere end 20.000 ansatte, der arbejder for kunder i Sverige, Finland, Norge og Danmark. I de seneste 15 år er TCS i de nordiske lande hvert år blevet rangeret af sine kunder som den bedste leverandør af it-konsulenttjenester. I Danmark er TCS blevet udnævnt som Top Employer for 11. år i træk af Top Employers Institute.

For mere information, besøg www.tcs.com