Foto: Pixabay

TCS lancerer banebrydende løsning med usynlige billetter til rejsende

Tata Consultancy Services (TCS) annoncerer lanceringen af virksomhedens innovative Invisible Tickets-løsning, der er udviklet i samarbejde med ING Bank. Formålet med løsningen er at hjælpe jernbane- og offentlige transportselskaber over hele verden med at transformere oplevelsen for pendlere og andre rejsende.

Invisible Tickets er en næste generations billet- og betalingsløsning, der gør det muligt for pendlere at bruge deres mobiltelefon til at rejse kontaktløst med enhver transportform uden behov for at købe en billet eller benytte rejsekort. I stedet bruger platformen mobile sensorer og GPS til automatisk at administrere brugernes rejser i realtid. Ved ankomsten til destinationen beregner systemet omkostningerne ved hele turen og debiterer beløbet fra den konto, som brugeren har angivet.

Plug-and-play-løsning til transportbilletter
Invisible Tickets er baseret på en egenudviklet teknologi til at registrere, om brugeren skifter til andre transportformer under rejsen. Dette gør det muligt at samle forskellige transportformer under én samlet mobilitetsplatform for at levere en problemfri oplevelse for rejsende. Plug-and-play-løsningen kan nemt integreres med trafikselskabernes eksisterende infrastruktur.

I sin rolle som innovationspartner samarbejdede TCS med ING om at designe og udvikle Invisible Tickets. De fik blandt andet hjælp af ekspertise fra TCS Innovation Labs og COIN, som er TCS' innovationsnetværk bestående af start-ups og akademiske partnere til hurtigt at eksperimentere og validere teknologien. ING og TCS gennemførte et vellykket pilotprojekt med en af de største offentlige transportoperatører i Benelux. Derefter besluttede ING, at den bedste måde at skalere løsningen på, var at lade TCS overtage ansvaret for den.

"Ved at udnytte sin digitale ekspertise og dybe viden på tværs af flere domæner har TCS fokuseret på innovation i skæringspunktet mellem industrier, der kan transformere oplevelsen for forbrugerne. Invisible Tickets er et godt eksempel på den magi, der kan ske, når to ligesindede organisationer og langsigtede partnere går sammen om at skabe nye innovative løsninger. Vi er glade for at introducere denne innovative løsning bygget i samarbejde med ING til andre markeder og levere den samme friktionsfri oplevelse til pendlere over hele verden." siger Hemakiran Gupta, Head, Banking, Financial Services & Insurance – Continental Europe, TCS.

"Efter at have udskilt Stemly, Pyctor, SparQ og Loan Optics fra ING har Invisible Tickets været endnu en succeshistorie for ING. TCS er den perfekte partner til at bringe Invisible Tickets på markedet og få det implementeret til jernbaner og offentlige transportoperatører over hele verden. Det gør det nemt at rejse med en forbedret kundeoplevelse," siger Jeroen Plag, Global Head of Strategy & Innovation hos ING.

ING er en global finansiel institution med en stærk europæisk base, der tilbyder banktjenester gennem sit driftsselskab ING Bank. Formålet med ING Bank er at give folk mulighed for at holde sig foran kurven i livet og i erhvervslivet. ING Banks har mere end 59.000 medarbejdere, der leverer detailbanktjenester til kunder i mere end 40 lande.

Tata Consultancy Services Ltd. (TCS)
Tata Consultancy Services (TCS) er en IT services-, konsulent- og forretningsudviklingsvirksomhed, som over de sidste 55 år har hjulpet flere af verdens største virksomheder med deres transformationsrejse. TCS tilbyder en konsulentdrevet, kognitiv-baseret og integreret portefølje af erhvervs- teknologi- og ingeniørservices og -løsninger.

Som en del af Tata Group, Indiens største multinationale virksomhedsgruppe, har TCS flere end 614.000 ansatte, der er blandt verdens allerbedst uddannede konsulenter, i 55 lande. Virksomheden genererede en konsolideret omsætning på USD $27,9 milliarder i TCS' seneste finansår, der sluttede den 31. marts 2023, og er børsnoteret på BSE (tidligere kendt som Bombay Stock Exchange) og på NSE (National Stock Exchange) i Indien. TCS' proaktive tilgang til klimaforandringer og prisvindende arbejde med lokalmiljøer globalt, har sikret TCS en førende position blandt bæredygtighedsinstancer som MSCI Global Sustainability Index og FTSE4Good Emerging Index.

Tata Consultancy Services (TCS) i Norden
TCS blev etableret i Norden i 1991 og har flere end 20.000 ansatte, der arbejder for kunder i Sverige, Finland, Norge og Danmark. I de seneste 14 år er TCS i de nordiske lande hvert år blevet rangeret af sine kunder som den bedste leverandør af it-konsulenttjenester. I Danmark er TCS blevet udnævnt Top Employer 10 år i træk af Top Employers Institute.

For mere information, besøg www.tcs.com

Tata Consultancy Services Ltd. (TCS)
Tata Consultancy Services (TCS) er en IT services-, konsulent- og forretningsudviklingsvirksomhed, som over de sidste 56 år har hjulpet flere af verdens største virksomheder med deres transformationsrejse. TCS tilbyder en konsulentdrevet, kognitiv-baseret og integreret portefølje af erhvervs- teknologi- og ingeniørservices og -løsninger. Disse leveres via TCS' unikke 'Location Independent Agile™' leverancemodel, der er anerkendt som målestok for optimal softwareudvikling.

Som en del af Tata Group, Indiens største multinationale virksomhedsgruppe, har TCS flere end 601.000 ansatte, der er blandt verdens allerbedst uddannede konsulenter, i 55 lande. Virksomheden genererede en konsolideret omsætning på USD $29 milliarder i TCS' seneste finansår, der sluttede den 31. marts 2024, og er børsnoteret på BSE (tidligere kendt som Bombay Stock Exchange) og på NSE (National Stock Exchange) i Indien. TCS' proaktive tilgang til klimaforandringer og prisvindende arbejde med lokalmiljøer globalt, har sikret TCS en førende position blandt bæredygtighedsinstancer som MSCI Global Sustainability Index og FTSE4Good Emerging Index.

Tata Consultancy Services (TCS) i Norden
TCS blev etableret i Norden i 1991 og har flere end 20.000 ansatte, der arbejder for kunder i Sverige, Finland, Norge og Danmark. I de seneste 15 år er TCS i de nordiske lande hvert år blevet rangeret af sine kunder som den bedste leverandør af it-konsulenttjenester. I Danmark er TCS blevet udnævnt som Top Employer for 11. år i træk af Top Employers Institute.

For mere information, besøg www.tcs.com