TCS modtager guld-rating i CSR opgørelsen fra EcoVadis

TCS modtager guld-rating i CSR opgørelsen fra EcoVadis

• TCS ligger med den højeste CSR score i eliten sammen med kun 2% af virksomheder på verdensplan.
  • De er blevet anerkendt for deres fortræffelige indsats inde for miljø, arbejdsforhold og menneskerettigheder, fair forretningspraksis og bæredygtige indkøb.

København, 8. september 2015:Tata Consultancy Services (TCS), (BSE: 532540, NSE:TCS), en førende virksomhed, der tilbyder globale it-tjenester, rådgivning og forretningsløsninger, meddelte i dag, at TCS for andet år i træk har modtaget en guldrating fra EcoVadis. EcoVadis er et førende internationalt CRS Ratings Bureau, som udvikler globale Corporate Social Responsibility (CSR) scorecards med ratings, der hjælper virksomheder med at vurdere risiko.

Efter to måneders analyse af CSR procedure baseret på 21 kriterier, har TCS modtaget en guldrating, hvilket er den højest mulige CSR-kåring fra EcoVadis, for andet år i træk. Dette resultat blev i 2015 kun opnået af 5% af de tusinder af virksomheder fra hele verden, der blev evalueret af EcoVadis.

I en benchmark sammenligning inde for industrien er TCS langt foran mainstream industrien på alle de evaluerede områder, herunder miljø, arbejdsforhold og menneskerettigheder, fair forretningspraksis, og bæredygtige indkøb.

I vurderingen opnåede TCS en placering blandt de bedste 2% ud af tusinder af leverandører, og TCS var også blandt de bedste 2% i kategorien computerprogrammering, rådgivning og relaterede aktiviteter. Derudover opfylder TCS, med en score på 70/100, kriterierne for Advanced CSR Engagement, baseret på en struktureret og proaktiv CSR tilgang, engagement og konkrete handlinger samt CSR rapportering og ydeevne.

”TCS er jævnligt blevet vurderet af EcoVadis i løbet af de seneste fem år. De har øget deres score, og er gået fra 56 til 70 point, og er blevet en af vores bedste positive eksempler med en placering blandt de bedste 2% af de deltagende virksomheder. Vi hilser denne præstation velkommen og opfordrer virksomhederne til at adoptere den samme vilje til at forbedre deres bæredygtig praksis”, siger David McClintock, Marketing Director hos EcoVadis.

I Sverige, som en del af goIT programmet, har TCS engageret sig i et fælles initiativ med to skoler i Stockholm. Formålet med goIT programmet er at øge interessen blandt de unge til at tage undervisning i IT, og vælge en karriere inde for it-branchen. I Finland har TCS givet sin støtte til den finske kørestole Curling Team og den finske paralympiskehold. I Norge, sammen med Devotek Lab i Kongsberg, har TCS arbejdet for at fremme interessen blandt unge til at gøre karriere inden for teknologi og IT. I Danmark har TCS gennem CODE !T initiativet, hjulpet børn at lære programmeringskompetencer og introducerer den til en mulig karriere i IT industrien.

TCS lægger stor vægt på at tage sig godt af sine medarbejdere, og som ansvarsfuld leverandør hæves standarden forsat både på medarbejder- og kundetilfredshed. I Europa, støtter TCS mere end 40 velgørende organisationer gennem frivilligt arbejde, finansiering og pro-bono leveringeraf sine it-kapaciteter. Som hovedsponsor for TCS Amsterdam Marathon er TCS aktivt engageret i fundraising og kæmper for VUmc Cancer Center Amsterdam, som alene sidste år indsamlede 258.500 €.

”Denne anerkendelse går hånd i hånd med vores arv, og vi er beærede over at igen at modtage denne”, siger Johan Bartholdson, Bly, CSR og Akademisk interface Program, TCS Europa. ”Siden stiftelsen har vores virksomhed udviklet et unikt forhold til de samfund der opereres i. På grund af vores unikke ejerforhold, omkring halvdelen af TCS udbytte er direkte finansieret af fondes vitale arbejde med velgørende formål. I dag beskæftiger TCS mere end 319.000 mennesker i hele verden. Vi er alle stolte af TATA arven, og vi vil løbende forpligte vores kompetencer, tid og ressourcer for at TCS kan fortsætte med at være en god samfundsborger og en virkelig ansvarlig leverandør”.

Tidligere er TCS blevet anerkendt for at være blandt de globale ledere i 2014 Dow Jones Sustainability World Index. Derudover blev TCS i år også anerkendt som en af verdens mest innovative virksomheder af Forbes, hvor TCS var den højest rangerende globale it-udbyder på top 100 listen.

Om TCS Norden

TCS har siden etableringen i Norden i 1991 investeret i de lokale markeder og har nu cirka 9.000 medarbejdere i Sverige, Finland, Norge, Island, Danmark og på tværs af TCS’ Global Network Delivery Model™ (GNDM™). TCS Norden har fordoblet aktiviteterne i regionen siden 2010 samtidig med, at den lokale rekruttering er vokset betydeligt. TCS er for femte år i træk kåret som den foretrukne leverandør i Norden med den højeste kundetilfredshed (af KPMG i 2010-2013 og af Whitelane Research i 2014). Mange fremtrædende nordiske virksomheder som Nokia, Ericsson, TDC, ABB, Telenor, NETS og DNB har haft gavn af TCS’s unikke services. I 2015, for tredje år i træk, modtog TCS prisen som den bedste arbejdsgiver i Europa kåret af Top Employers Institute. Sverige, Danmark og Norge var blandt de otte markeder, hvor TCS fik topplacering.

Om Tata Consultancy Services (TCS)

Tata Consultancy Services er førende inden for it-serviceydelser, rådgivning og virksomhedsløsninger på verdensplan. TCS tilbyder en konsulentdrevet og integreret portefølje af it-services gennem den globale leverancemodel, Global Network Delivery ModelTM, der af markedet er anerkendt som en af de bedste modeller for softwareudvikling. TCS er en del af TATA Group, Indiens største industrielle konglomerat, og har over 319.000 højtuddannede it-konsulenter i 46 lande. Virksomheden omsatte for over USD 15,5 mia. i det regnskabsår, der sluttede den 31. marts 2015 og er noteret på både National Stock Exchange og Mumbai-børsen i Indien. Læs mere på www.tcs.com.

Følg TCS på Twitter.

Abonnér på RSS Feed for TCS pressemeddelelser.

Tata Consultancy Services Ltd. (TCS)
Tata Consultancy Services (TCS) er en IT services-, konsulent- og forretningsudviklingsvirksomhed, som over de sidste 56 år har hjulpet flere af verdens største virksomheder med deres transformationsrejse. TCS tilbyder en konsulentdrevet, kognitiv-baseret og integreret portefølje af erhvervs- teknologi- og ingeniørservices og -løsninger. Disse leveres via TCS' unikke 'Location Independent Agile™' leverancemodel, der er anerkendt som målestok for optimal softwareudvikling.

Som en del af Tata Group, Indiens største multinationale virksomhedsgruppe, har TCS flere end 601.000 ansatte, der er blandt verdens allerbedst uddannede konsulenter, i 55 lande. Virksomheden genererede en konsolideret omsætning på USD $29 milliarder i TCS' seneste finansår, der sluttede den 31. marts 2024, og er børsnoteret på BSE (tidligere kendt som Bombay Stock Exchange) og på NSE (National Stock Exchange) i Indien. TCS' proaktive tilgang til klimaforandringer og prisvindende arbejde med lokalmiljøer globalt, har sikret TCS en førende position blandt bæredygtighedsinstancer som MSCI Global Sustainability Index og FTSE4Good Emerging Index.

Tata Consultancy Services (TCS) i Norden
TCS blev etableret i Norden i 1991 og har flere end 20.000 ansatte, der arbejder for kunder i Sverige, Finland, Norge og Danmark. I de seneste 15 år er TCS i de nordiske lande hvert år blevet rangeret af sine kunder som den bedste leverandør af it-konsulenttjenester. I Danmark er TCS blevet udnævnt som Top Employer for 11. år i træk af Top Employers Institute.

For mere information, besøg www.tcs.com