TCS når helt i top på 2015 IDC Financial Insights

TCS når helt i top på 2015 IDC Financial Insights

TCS anderkendt som top leverandør i den finansielle sektor for ottende år i træk

NEW YORK | MUMBAI, September 29, 2015: Tata Consultancy Services ( TCS ) , (BSE : 532540 , NSE : TCS ) en førende organisationinden for globale it-tjenester, rådgivning og forretnings-løsninger, meddelte i dag, at det igen er lykkedes at blive anerkendt som den førende globale finansielle teknologiudbyder i 2015 IDC Financial Insights FinTech Rankings Top 100. TCS nåede helt til tops efter at have rangeret som nummer to siden 2012, og i top 10 gennem de sidste otte år.

”Vi er meget stolte af at blive anerkendt som den bedste teknologiudbyder i den globale finans industri," siger K Krithivasan , president for Banking og Financial Services i TCS . "Dette er et resultat af vores vedvarende investeringer og innovation med fokus på vores kunders forretningsmæssige mål . Vi vil gerne takke vores kunder, som har fortsat med at placere deres tillid til TCS i alle årene.”

”Vi ønsker TCS tillykke med førstepladsen i 2015 IDC Financial Insights FinTech Rankings," sagde Jerry Silva, forskningsdirektør for global finansiel research hos IDC . "Den fortsatte tilstedeværelse i top 10, viser deres succes og positive indvirkning på teknologi i finans sektoren globalt."

TCS’ bank, finans og forsikrings (BFSI) virksomhed udgjorde 40 procent af de samlede FY15 indtægter. Det BFSI område er fortsat et område med omfattende vækst for TCS da Virsomhederne i sektoren har øje for at, udvikle nye driftsmodeller med fokus på at genopbygge lønsomhed, optimere omkostningerne og forbedre effektiviteten. Nye teknologiske tendenser såsom digital, integration, Big Data, analyse og sociale medier fortsætter med at spille en stor rolle i succesen af disse nye driftsmodeller.

TCS’ store satsning, TCS BaNCS, er et globalt anerkendt softwareprodukt, der gør transformation i finansielle tjenesteydelser muligt gennem en overlegen og holistisk suite af løsninger til banker, kapitalmarkeder, forsikringsselskaber og andre diversificerede finansielle institutioner. Hver løsning i TCS Bancs familien er designet til fuldt ud at integrere med eksisterende forretnings-modeller, enterprise infrastruktur og teknologiarkitekturer. Valgt som hovedprodukt i finansielle institutioner i hele verden, TCS BaNCS adresserer industriens kritiske behov og muliggør business transformation ved at give kunderne skalerbare løsninger, der kan tilpasses den enkelte virksomhed.

IDC Financial Insights FinTech Rankings har gennem de sidste 12 år været branchens standard til kategorisering og vurdering af årets bedste globale udbydere af finansiel teknologi baseret på årsindtægter fra finansielle institutioner til hardware, software og / eller services.

Om TCS Norden

TCS har siden etableringen i Norden i 1991 investeret i de lokale markeder og har nu cirka 9.000 medarbejdere i Sverige, Finland, Norge, Island, Danmark og på tværs af TCS’ Global Network Delivery Model™ (GNDM™). TCS Norden har fordoblet aktiviteterne i regionen siden 2010 samtidig med, at den lokale rekruttering er vokset betydeligt. TCS er for femte år i træk kåret som den foretrukne leverandør i Norden med den højeste kundetilfredshed (af KPMG i 2010-2013 og af Whitelane Research i 2014). Mange fremtrædende nordiske virksomheder som Nokia, Ericsson, TDC, ABB, Telenor, NETS og DNB har haft gavn af TCS’s unikke services. I 2015, for tredje år i træk, modtog TCS prisen som den bedste arbejdsgiver i Europa kåret af Top Employers Institute. Sverige, Danmark og Norge var blandt de otte markeder, hvor TCS fik topplacering.

Om Tata Consultancy Services (TCS)

Tata Consultancy Services er førende inden for it-serviceydelser, rådgivning og virksomhedsløsninger på verdensplan. TCS tilbyder en konsulentdrevet og integreret portefølje af it-services gennem den globale leverancemodel, Global Network Delivery ModelTM, der af markedet er anerkendt som en af de bedste modeller for softwareudvikling. TCS er en del af TATA Group, Indiens største industrielle konglomerat, og har over 319.000 højtuddannede it-konsulenter i 46 lande. Virksomheden omsatte for over USD 15,5 mia. i det regnskabsår, der sluttede den 31. marts 2015 og er noteret på både National Stock Exchange og Mumbai-børsen i Indien. Læs mere på www.tcs.com.

Følg TCS på Twitter.

Abonnér på RSS Feed for TCS pressemeddelelser.

Tata Consultancy Services Ltd. (TCS)
Tata Consultancy Services (TCS) er en IT services-, konsulent- og forretningsudviklingsvirksomhed, som over de sidste 56 år har hjulpet flere af verdens største virksomheder med deres transformationsrejse. TCS tilbyder en konsulentdrevet, kognitiv-baseret og integreret portefølje af erhvervs- teknologi- og ingeniørservices og -løsninger. Disse leveres via TCS' unikke 'Location Independent Agile™' leverancemodel, der er anerkendt som målestok for optimal softwareudvikling.

Som en del af Tata Group, Indiens største multinationale virksomhedsgruppe, har TCS flere end 601.000 ansatte, der er blandt verdens allerbedst uddannede konsulenter, i 55 lande. Virksomheden genererede en konsolideret omsætning på USD $29 milliarder i TCS' seneste finansår, der sluttede den 31. marts 2024, og er børsnoteret på BSE (tidligere kendt som Bombay Stock Exchange) og på NSE (National Stock Exchange) i Indien. TCS' proaktive tilgang til klimaforandringer og prisvindende arbejde med lokalmiljøer globalt, har sikret TCS en førende position blandt bæredygtighedsinstancer som MSCI Global Sustainability Index og FTSE4Good Emerging Index.

Tata Consultancy Services (TCS) i Norden
TCS blev etableret i Norden i 1991 og har flere end 20.000 ansatte, der arbejder for kunder i Sverige, Finland, Norge og Danmark. I de seneste 15 år er TCS i de nordiske lande hvert år blevet rangeret af sine kunder som den bedste leverandør af it-konsulenttjenester. I Danmark er TCS blevet udnævnt som Top Employer for 11. år i træk af Top Employers Institute.

For mere information, besøg www.tcs.com