Gå til indhold
TCS' Hyderabad facilitet, der spiller en central rolle i den nye Ericsson R&D-transformation.

Pressemeddelelse -

TCS skal sikre digital transformation af R&D-miljø for Ericsson, og hurtigere udvikling

KØBENHAVN | HYDERABAD, april 13, 2021:Tata Consultancy Services (TCS) (BSE: 532540, NSE: TCS), én af verdens største virksomheder inden for IT-services, rådgivning og forretningsudvikling, indgår kontrakt med Ericsson, der er kendt som én af verdens største leverandører af 5G-teknologi samt informations- & kommunikationsteknologi, om at stå for udviklingen og driften af ingeniørvirksomhedens cloud-baserede R&D-arbejdsplads.

Ericsson er kendt for deres innovationsevne, og den rejse fortsætter, med investeringen i en next-generation netværksarkitektur. Ericsson har valgt TCS som partner på initiativet om transformationen af R&D-miljøet, som skal give sikker adgang når som helst, hvor som helst for Ericssons globale R&D-team samt sikre en automaticeret tilgængelighed. TCS kommer til at trække på sin eksisterende viden om Ericssons R&D- og IT-miljøer, og sin ekspertise inden for automaticering- og cloudteknologi, til at understøtte en række globalt distributerede teams med on-demand, zero-touch og fjernprovisionering.

TCS lancerer samtidigt en advanceret kommandocentral i Hyderabad, Indien, der kører i døgndrift. Den nye central, som bygger på TCS’ Business 4.0 framework og dens unikke Machine First Delivery Model (MFDM), gør det muligt at accelerere Ericssons R&D- og produktudviklingsmiljø yderligere. Autonom provisionering og konfigurering samt planer for et selvhelende udviklingsmiljø, stemmer overens med Ericssons ambition om at skabe et R&D-miljø i verdensklasse til sine ingeniører.

Om aftalen med Ericsson siger TCS’ V Rajana, der er global chef for TCS Technology Business Unit:

Vi er stolte af at samarbejde med Ericsson om den strategiske transformation af deres R&D-arbejdsplads, et partnerskab, der forstærker den lange relation mellem vores to organisationer yderligere. Ingeniørmiljøer er meget komplekse med deres heterogene infrastruktur, specialværktøjer og efterspørgsel på skræddersyede tekniske tjenester, hvilket gør det svært at transformere sådanne miljøer digitalt. TCS kommer til at udnytte vores kontekstuelle viden og dybe branchekompetencer inden for digital transformation til at hjælpe Ericsson på rejsen.”

Tata Consultancy Services Ltd. (TCS)

TCS er en del af Indiens største industrikonglomerat Tata Group og har 470.000 af verdens bedst uddannede konsulenter i 46 lande. Virksomheden omsatte for 22 milliarder dollars i regnskabsperioden, der sluttede den 31. marts 2020 og er noteret på både BSE (tidligere Bombay Stock Exchange) og NSE (National Stock Exchange) i Indien. TCS’ aktive arbejde med klimaforandringer og prisvindende arbejde i samfund rundt om i verden er blevet belønnet med en plads i førende bæredygtighedsindekser som Dow Jones Sustainability Index (DJSI), MSCI Global Sustainability Index og FTSE4Good Emerging Index.

Tata Consultancy Services (TCS) i Norden

TCS blev etableret i Norden i 1991 og har i øjeblikket ca. 15.000 ansatte, der arbejder for kunder i Sverige, Finland, Norge og Danmark. I de seneste 11 år er TCS i de nordiske lande hvert år blevet rangeret af sine kunder som den bedste leverandør af it-konsulenttjenester. Udover i Danmark, er TCS også blevet udnævnt Top Employer i Sverige, Norge og Finland.

For mere information, besøg www.tcs.com

Tata Consultancy Services Ltd. (TCS)
Tata Consultancy Services (TCS) er en IT services-, konsulent- og forretningsudviklingsvirksomhed, som over de sidste 56 år har hjulpet flere af verdens største virksomheder med deres transformationsrejse. TCS tilbyder en konsulentdrevet, kognitiv-baseret og integreret portefølje af erhvervs- teknologi- og ingeniørservices og -løsninger. Disse leveres via TCS' unikke 'Location Independent Agile™' leverancemodel, der er anerkendt som målestok for optimal softwareudvikling.

Som en del af Tata Group, Indiens største multinationale virksomhedsgruppe, har TCS flere end 601.000 ansatte, der er blandt verdens allerbedst uddannede konsulenter, i 55 lande. Virksomheden genererede en konsolideret omsætning på USD $29 milliarder i TCS' seneste finansår, der sluttede den 31. marts 2024, og er børsnoteret på BSE (tidligere kendt som Bombay Stock Exchange) og på NSE (National Stock Exchange) i Indien. TCS' proaktive tilgang til klimaforandringer og prisvindende arbejde med lokalmiljøer globalt, har sikret TCS en førende position blandt bæredygtighedsinstancer som MSCI Global Sustainability Index og FTSE4Good Emerging Index.

Tata Consultancy Services (TCS) i Norden
TCS blev etableret i Norden i 1991 og har flere end 20.000 ansatte, der arbejder for kunder i Sverige, Finland, Norge og Danmark. I de seneste 15 år er TCS i de nordiske lande hvert år blevet rangeret af sine kunder som den bedste leverandør af it-konsulenttjenester. I Danmark er TCS blevet udnævnt som Top Employer for 11. år i træk af Top Employers Institute.

For mere information, besøg www.tcs.com