Billede af Gerd Altmann fra Pixabay

Pressemeddelelse -

TCS tilslutter sig Living Heart Project for at skabe præcise og digitale menneskelige hjertemodeller

Tata Consultancy Services (TCS) har indgået et samarbejde med Dassault Systems. Gennem deres Living Heart Project forener virksomheden et økosystem af kardiovaskulære forskere, undervisere, udviklere af medicinsk udstyr og reguleringsagenturer, inklusive amerikanske FDA og praktiserende kardiologer. Formålet er at udvikle og validere realistiske digitale simuleringer af det menneskelige hjerte.

Projektet vil skabe banebrydende medicinske løsninger, herunder brugen af hjertesimulering, som kilde til digital evidens for nye godkendelser af kardiovaskulært udstyr. Dette omfatter et in-silico klinisk forsøg, der kan supplere den dokumentation, der er hentet fra kliniske forsøgspersoner. Det reducerer behovet for dyreforsøg og menneskelig tilmelding til kliniske forsøg.

TCS anvender teknologisk ekspertise til udvikling af hjertemodeller
Som industripartner vil TCS bruge sin domæne- og teknologiekspertise og sin forskning i hjertets digitale biotvilling til at bidrage til modelforfining, simulering og teknologisk implementering i udviklingen og valideringen af meget nøjagtige og personaliserede digitale menneskelige hjertemodeller.

TCS Digital BioTwin er en biofysikbaseret high-fidelity beregningsmodel udviklet af TCS 'forskere, der gør det muligt at undersøge funktionen af et bestemt menneskeligt organ eksternt og ikke-invasivt. Det hjælper med at forstå de individuelle bidrag fra flere faktorer og analyserer deres interaktioner i en rumlig skala. TCS har udført omfattende forskning i opbygningen af digitale bio-tvillinger af organer som hud, næse og tyktarm. For at supplere denne forskning vil TCS også samarbejde med Dassault Systems og andre mod målet om at fremstille en virtuel menneskelig tvilling med fokus på udvalgte organer, der er identificeret som kritiske for udviklingen af feltet.

"Vi er glade for at byde Tata Consultancy Services velkommen til vores Living Heart Project," siger Steve Levine, Sr. Director, Virtual Human Modeling, Dassault Systèmes og grundlægger af The Living Heart Project, "Deres dybe ekspertise inden for forskning og teknologiudvikling vil bringe uvurderlig indsigt til vores mission og til andre på området. Dette samarbejde demonstrerer vores fælles engagement i at udnytte den virtuelle verden til fremme af lægevidenskab og patientpleje. Ved at forene kræfterne tror vi på, at vi kan fremskynde innovationstempoet og gøre betydelige fremskridt mod vores mål om at skabe og levere personlige medicinske løsninger i silico."

"TCS er glade for at være en del af Living Heart-initiativet og for at samarbejde om at skabe en banebrydende digital simulering af det menneskelige hjerte, der kan berige vores forståelse af hjertefunktionen og give indsigt i nye hjertebehandlinger og ny produktudvikling til medtech- og pharma-sektorerne. Vi mener, at vores omfattende ekspertise inden for opbygning af digitale biotvillinger til andre organer og kropsdele positionerer os til at bidrage væsentligt til dette samarbejdsinitiativ," siger Vikram Karakoti, Global Head, Life Sciences Business, TCS.

TCS samarbejder med førende life science-virksomheder over hele verden for at facilitere deres digitale transformationsrejser. Virksomheden leverer et komplet sæt tjenester, der spænder over rådgivning, it- og kognitiv forretningsdrift og løsninger på tværs af værdikæden inden for biovidenskab, herunder data og analyse, prædiktiv og receptpligtig analyse, genom-forskning, blockchain-aktiveret klinisk forsyningskæde, AI-aktiveret sagsbehandling, opdagelsessamarbejde, kognitiv forskning og digitale laboratorier. Løsningerne bruger en kombination af kunstig intelligens, kognitive computerfunktioner, robotprocesautomatisering, Internet of Things og cloud til fuldt ud at digitalisere værdikæden inden for biovidenskab.

Tata Consultancy Services Ltd. (TCS)
Tata Consultancy Services (TCS) er en IT services-, konsulent- og forretningsudviklingsvirksomhed, som over de sidste 55 år har hjulpet flere af verdens største virksomheder med deres transformationsrejse. TCS tilbyder en konsulentdrevet, kognitiv-baseret og integreret portefølje af erhvervs- teknologi- og ingeniørservices og -løsninger.

Som en del af Tata Group, Indiens største multinationale virksomhedsgruppe, har TCS flere end 614.000 ansatte, der er blandt verdens allerbedst uddannede konsulenter, i 55 lande. Virksomheden genererede en konsolideret omsætning på USD $27,9 milliarder i TCS' seneste finansår, der sluttede den 31. marts 2023, og er børsnoteret på BSE (tidligere kendt som Bombay Stock Exchange) og på NSE (National Stock Exchange) i Indien. TCS' proaktive tilgang til klimaforandringer og prisvindende arbejde med lokalmiljøer globalt, har sikret TCS en førende position blandt bæredygtighedsinstancer som MSCI Global Sustainability Index og FTSE4Good Emerging Index.

Tata Consultancy Services (TCS) i Norden
TCS blev etableret i Norden i 1991 og har flere end 20.000 ansatte, der arbejder for kunder i Sverige, Finland, Norge og Danmark. I de seneste 14 år er TCS i de nordiske lande hvert år blevet rangeret af sine kunder som den bedste leverandør af it-konsulenttjenester. I Danmark er TCS blevet udnævnt Top Employer 10 år i træk af Top Employers Institute.

For mere information, besøg www.tcs.com

Tata Consultancy Services Ltd. (TCS)
Tata Consultancy Services (TCS) er en IT services-, konsulent- og forretningsudviklingsvirksomhed, som over de sidste 56 år har hjulpet flere af verdens største virksomheder med deres transformationsrejse. TCS tilbyder en konsulentdrevet, kognitiv-baseret og integreret portefølje af erhvervs- teknologi- og ingeniørservices og -løsninger. Disse leveres via TCS' unikke 'Location Independent Agile™' leverancemodel, der er anerkendt som målestok for optimal softwareudvikling.

Som en del af Tata Group, Indiens største multinationale virksomhedsgruppe, har TCS flere end 601.000 ansatte, der er blandt verdens allerbedst uddannede konsulenter, i 55 lande. Virksomheden genererede en konsolideret omsætning på USD $29 milliarder i TCS' seneste finansår, der sluttede den 31. marts 2024, og er børsnoteret på BSE (tidligere kendt som Bombay Stock Exchange) og på NSE (National Stock Exchange) i Indien. TCS' proaktive tilgang til klimaforandringer og prisvindende arbejde med lokalmiljøer globalt, har sikret TCS en førende position blandt bæredygtighedsinstancer som MSCI Global Sustainability Index og FTSE4Good Emerging Index.

Tata Consultancy Services (TCS) i Norden
TCS blev etableret i Norden i 1991 og har flere end 20.000 ansatte, der arbejder for kunder i Sverige, Finland, Norge og Danmark. I de seneste 15 år er TCS i de nordiske lande hvert år blevet rangeret af sine kunder som den bedste leverandør af it-konsulenttjenester. I Danmark er TCS blevet udnævnt som Top Employer for 11. år i træk af Top Employers Institute.

For mere information, besøg www.tcs.com