PR-foto

TCS udnævnes som bedste IT-arbejdsplads i Danmark for tiende år i træk

København, 18. januar 2023: Et af verdens førende IT-konsulenthuse Tata Consultancy Services (TCS) er i dag blevet udnævnt, som den bedste IT-arbejdsplads i Danmark for tiende år i træk. Kåringen kommer fra det uafhængige HR-agentur ”Top Employers Institute”, som har mere end 25 års erfaring med at udpege de førende organisationer indenfor HR-management og arbejdsmiljø. Med titlen understreges TCS’s vedvarende fokus på at skabe de bedst mulige arbejdsrammer for deres ansatte.

Placeringen på Top Employer Institues rangliste bestemmes ud fra deltagelse i- og resultater fra et HR-spørgeskema, som udsendes hvert år. Spørgeskemaet afdækker 6 HR-områder og indeholder 20 temaer, med alt fra strategi, arbejdsforhold, talentudvikling, læring, diversitet, lighed og inklusion m.m.

TCS Danmark tildeles titlen på baggrund af sin vedvarende investering i et sundt arbejdsmiljø samt en rummelig virksomhedskultur. Derudover opnår virksomheden anerkendelse for sin kontinuerlige videreuddannelse af sine ansatte for at sikre, at deres konceptuelle viden udvides på tværs af organisationen.

TCS beskæftiger mere end 600.000 medarbejdere på verdensplan og har 20.000 medarbejdere der supporterer kunder i norden, hvilket gør virksomheden til en af de mest signifikante arbejdsgivere i IT-sektoren på globalt plan. Vikram Sharma, der er landechef for TCS i Danmark, er beæret over at modtage titlen endnu en gang:

”Vi er stolte af at blive kåret som én af Danmarks bedste arbejdspladser for tiende år i træk. For selvom vi lever af at digitalisere virksomheder, er det mennesker, der gør teknologi til løsninger. Det betyder meget, især i et land som Danmark, hvor kampen om it-talenter er enorm. At vi i TCS er lykkedes med at skabe et arbejdsmiljø, hvor man trives og kan se sig selv arbejde i lang tid, fylder mig med stolthed.”

Om Top Employer Institute

Top Employer Institute er en uafhængig HR-organisation, der har mere end 25 års erfaring med at udpege de førende organisationer inden for HR- og arbejdsmiljø. De udvælger ranglisten ud fra dybdegående undersøgelser i 600 HR-praksisser fordelt over ti nøglekriterier: Talentstrategi, arbejdsfordeling, tiltrækning af talent, onboarding, læring og udvikling, performance management, lederudvikling, karriere- og successionsmanagement, kompensation og goder samt virksomhedskultur.

Tata Consultancy Services Ltd. (TCS)
Tata Consultancy Services (TCS) er en IT services-, konsulent- og forretningsudviklingsvirksomhed, som over de sidste 50 år har hjulpet flere af verdens største virksomheder med deres transformationsrejse. TCS tilbyder en konsulentdrevet, kognitiv-baseret og integreret portefølje af erhvervs- teknologi- og ingeniørservices og -løsninger. Disse leveres via TCS' unikke 'Location Independent Agile™' leverancemodel, der er en anerkendt som målestok for optimal softwareudvikling.

Som en del af Tata Group, Indiens største multinationale virksomhedsgruppe, har TCS flere end 615.000 ansatte, der er blandt verdens allerbedst uddannede konsulenter, i 46 lande. Virksomheden genererede en konsolideret omsætning på USD $6,780 million i TCS' finansielle Q1 rapport, der sluttede den 30. juni 2022, og er børsnoteret på BSE (tidligere kendt som Bombay Stock Exchange) og på NSE (National Stock Exchange) i Indien. TCS' proaktive tilgang til klimaforandringer og prisvindende arbejde med lokalmiljøer globalt, har sikret TCS en førende position blandt bæredygtighedsinstancer som MSCI Global Sustainability Index og FTSE4Good Emerging Index.

Tata Consultancy Services (TCS) i Norden
TCS blev etableret i Norden i 1991 og har i øjeblikket ca. 20.000 ansatte, der arbejder for kunder i Sverige, Finland, Norge og Danmark. I de seneste 13 år er TCS i de nordiske lande hvert år blevet rangeret af sine kunder som den bedste leverandør af it-konsulenttjenester. Udover i Danmark, er TCS også blevet udnævnt Top Employer syv år i træk af Top Employers Institute.

For mere information, besøg www.tcs.com

Tata Consultancy Services Ltd. (TCS)
Tata Consultancy Services (TCS) er en IT services-, konsulent- og forretningsudviklingsvirksomhed, som over de sidste 56 år har hjulpet flere af verdens største virksomheder med deres transformationsrejse. TCS tilbyder en konsulentdrevet, kognitiv-baseret og integreret portefølje af erhvervs- teknologi- og ingeniørservices og -løsninger. Disse leveres via TCS' unikke 'Location Independent Agile™' leverancemodel, der er anerkendt som målestok for optimal softwareudvikling.

Som en del af Tata Group, Indiens største multinationale virksomhedsgruppe, har TCS flere end 601.000 ansatte, der er blandt verdens allerbedst uddannede konsulenter, i 55 lande. Virksomheden genererede en konsolideret omsætning på USD $29 milliarder i TCS' seneste finansår, der sluttede den 31. marts 2024, og er børsnoteret på BSE (tidligere kendt som Bombay Stock Exchange) og på NSE (National Stock Exchange) i Indien. TCS' proaktive tilgang til klimaforandringer og prisvindende arbejde med lokalmiljøer globalt, har sikret TCS en førende position blandt bæredygtighedsinstancer som MSCI Global Sustainability Index og FTSE4Good Emerging Index.

Tata Consultancy Services (TCS) i Norden
TCS blev etableret i Norden i 1991 og har flere end 20.000 ansatte, der arbejder for kunder i Sverige, Finland, Norge og Danmark. I de seneste 15 år er TCS i de nordiske lande hvert år blevet rangeret af sine kunder som den bedste leverandør af it-konsulenttjenester. I Danmark er TCS blevet udnævnt som Top Employer for 11. år i træk af Top Employers Institute.

For mere information, besøg www.tcs.com