iPhone 7 hitter hos danskerne

Danskerne har taget godt imod den nye iPhone 7 fra Apple, viser tal fra TDC Groups mobilnet. Allerede inden for to døgn var over 2.600 iPhone 7’ere kørende på TDC Groups mobilnet.

Med baggrund i tallene fra TDC Group-mobilnettet vil det omregnet betyde, at Apple sandsynligvis har solgt over 5.000 nye iPhone 7-mobiltelefoner de første to dage, den var sat til salg i Danmark. Dermed følger Danmark op på sit ry som et af de lande, som er allermest glade for Apples produkter. Til gengæld var kun tre procent af de solgte iPhone 7’ere af Plus-varianten.

Måske lidt overraskende kommer køberne af de nye iPhone 7 overvejende fra nuværende ejere af iPhone 6. Det lader altså til, at Apples iPhone 7 er et vaskeægte first-mover produkt, hvor det handler om at være først med det nye.

Og de nye ejere af iPhone 7 var hurtige til at tage de nye smartphones i brug. I gennemsnit brugte en iPhone7-kunde 318 MB data per dag i de første to dage, de havde mobilen. Langt det meste data brugt gik til at hente nye apps til telefonerne på Apples App Store.

Data er opsamlet for kunder på TDC Groups mobilnetværk de første to dage, hvor iPhone 7 var til salg i Danmark, dvs. fredag og lørdag d. 16 og 17 september 2016. Før behandling af dataene er alle personhenførbare oplysninger fjernet. Data er dermed reduceret til kendte indholdstjenester, således er f.eks. almen websurf ikke medtaget i opgørelsen.

TDC Groups mobilnet bruges af YouSee, TDC Erhverv, Fullrate og Telmore. Se mere om Danmarks bedste mobilnet i Teknologisk Instituts rapport over mobildækningen i Danmark på www.tdc.dk/mobilnet.

For flere oplysninger kontakt venligst TDC Group Communications på 70 20 35 10.