IT-virksomhed: Tag din fugl, akvariefisk eller slange med på arbejde

team.blue Denmark har gennem et års tid gavnet deres kontormiljø med en logrende hale og fire poter, når medarbejderne har fået lov til at tage sin hund med på arbejde hver fredag. Nu vil IT-virksomheden i Skanderborg udvide deres“fredagshund”-koncept med endnu flere dyr.

I øjeblikket arbejder medarbejderne i team.blue hjemmefra. Men når kontoret åbner op igen, er det med en udvidet udgave af det hidtidige koncept fredagshund. Det bliver nemlig muligt for virksomhedens medarbejdere at tage alle deres kæledyr med på arbejde hver fredag.

Hvad enten medarbejderen ejer en fugl, en kat eller måske en hest, så byder team.blue kæledyret velkommen på kontoret.

”Det startede som en joke på et redaktionsmøde. Vi sad og talte om, om vi ikke kunne gøre noget for de medarbejdere, som ikke ejede en hund og dermed ikke kunne tage deres kæledyr med på arbejde om fredagen,” siger Jeff Blaavand, CMO i team.blue.

”Men efter at have talt med flere af de ansatte i virksomheden har vi pludselig fundet ud af, at det reelt er en mulighed, at team.blue kan byde alle kæledyr velkommen på kontoret. Hvad enten man ejer en fugl, en kat, en slange, en akvariefisk eller såmænd en hest, så er den velkommen,” siger Jeff Blaavand.

Indfører særligt område til dyrene
team.blue har lavet et særligt område til dyrene. Her kan dyrene opholde sig, når de ikke vimser rundt under skrivebordene og mellem medarbejderens ben.

Stefan Rosenlund, direktør i team.blue, var i første omgang ikke helt overbevist om ideen. Men da det særlige område til dyrene blev indført, blev han overbevist og kan nu godt se rimeligheden i, at alle skal have lov at tage deres kæledyr med på arbejde om fredagen - uanset hvilket dyr det er.

”Jeg var lidt skeptisk i starten. Der er nogle dyr, der kræver meget opmærksomhed og meget plads. Og hvad nu hvis dyrene tisser flere steder. Men efter at have kigget på området, hvor dyrene kan opholde sig, er jeg blevet overbevist om, at det er en god idé,” siger Stefan Rosenlund.

”Og så skaber det jo en god stemning på kontoret og ikke mindst en sjovere fredag,” griner Stefan Rosenlund, der nu endelig kan tage sit marsvin med på job.

Det nye koncept skaber glæde hos medarbejderne
Det udvidede koncept af fredagshunden er allerede meldt ud internt i virksomheden. Og medarbejderne er meget begejstrede.

Medarbejderen Mikkel Bøgh, som før har haft sin hund Pippi med på arbejde, smiler bredt over det nye koncept.

”Jeg har en papegøje herhjemme, som kigger meget bebrejdende på mig, hver gang jeg tager på arbejde. Han elsker opmærksomhed, og jeg er sikker på, at han ville kunne sprede meget glæde på kontoret,” siger Mikkel Bøgh, som er én af de medarbejdere, som ser frem til udvidelsen af koncept fredagshund.

team.blues koncept med fredagshunden har hver fredag været en succes. Og med de mange positive reaktioner blandt medarbejderne omkring det nye koncept, er team.blue sikker på, at det nye koncept bliver endnu en succes.

• Underholdning

• kæledyr
  • arbejdsmiljø
  • arbejdsplads
  • fredagshund
  • kontormiljø
  • it-virksomhed
  • team.blue

• Midtjylland

team.blue er en europæisk tech-gigant, som beskæftiger sig med hostingløsninger, f.eks. domæner, webshops, webhoteller, servere og meget mere. Virksomheden team.blue Denmark (tidl. Zitcom) står bag brands som UnoEuro, DanDomain, Curanet, ScanNet og SmartWeb.

Samlet set betjener team.blue 2 millioner kunder og beskæftiger 1.000 medarbejdere (heriblandt 190 medarbejdere i Danmark).

Lotte Bendstrup

Pressekontakt Managing Director