Byggeri af H.C. Ørsted Gymnasiet i Lyngby.

Byggeriet af H.C. Ørsted Gymnasiet i Lyngby er nået langt

Det er ikke alt, der har været lukket ned under COVID-19. Byggeriet af H.C. Ørsted Gymnasiet i Lyngby er fortsat, og vi er kommet langt.

Selve råhuset er færdigt, og vi arbejder nu på at gøre facaderne færdige. Det sidste bliver montage af aluminiumstænger, som bliver det særlige kendetegn ved denne bygning, da det var H.C. Ørsted, der fremstillede aluminium for første gang nogen sinde.

Herudover opsættes der gipsvægge i stor stil indvendigt, og der monteres føringsveje til alle vores installationer fsva. VVS, ventilation, el osv.

Vi forventer at have bygningen indflytningsklar i november, hvor elever og undervisere i Lyngby kan forlade de lejede lokaler på DTU. Det 8000 m2 store gymnasie vil kunne rumme ti spor (ca. 30 klasser) og bliver et anderledes og utraditionelt gymnasie, hvor der leges med former og ruminddeling.

Byggeriet er allerede blevet hædret med den prestigefyldte internationale arkitekturpris ICONIC AWARDS 2018, hvor det vandt i kategorien ’Innovative Architecture – best of best’ foran en række internationale projekter.