Mini Le Mans

Læring igennem racerløb

Hvordan får man den bedste introduktion til vores mekanikeruddannelser? Det gør man ved at bygge en gokart, køre et 6 timers racerløb og selv løse eventuelle udfordringer undervejs, og så med kun 5 liter benzin i tanken. Mini Le Mans kalder vi det.

Eleverne i 10. klasse på TEC i Hvidovre har været igennem et fem ugers brobygningsforløb op til racerløbet, hvor de har gennemgået motorerne, justeret ventiler, skilt karburatorerne ad, renoveret bremsere og renset og samlet det hele igen.

Den her måde at lære på, hvor man først får teori og derefter afprøver den i praksis, ”giver en meget bedre forståelse for opgaven, for man prøver, hvordan det hele fungerer. Det er sjovt at skulle fikse det hele selv, og det er også meget selvstændigt. Det giver mig mere selvtillid at skulle gøre det hele selv. Jeg stoler mere på mine egne evner og bliver mere selvsikker,” fortæller elev Adam Malte Nielsen Saul.

Vi har flere 10. klasselinjer på TEC. Læs mere om dem på www.tec.dk/10-klasse

Maren Kaadt

Pressekontakt Konstitueret kommunikationschef Kommunikation +45 2545 3242
Lærke Cecilie Lindegård

Pressekontakt Presseansvarlig +4525453457
Mette Østerdal

Pressekontakt Souschef i Kommunikationsafdelingen +4525453484

Et uddannelsesvalg for fremtiden

På TEC uddanner vi fagligt stolte og dygtige mennesker. Vi har en høj faglig og pædagogisk standard og samarbejder tæt med virksomheder, brancher og videregående uddannelser nationalt og globalt for at sikre, at der er dygtige unge mennesker og folk med lyst til efteruddannelse til fremtidens arbejdsmarked.

TEC - Technical Education Copenhagen
Stæhr Johansens Vej 7