6,7 millioner julesms´er hos Telenor

Danskerne sagde glædelig jul og tak for gaverne med mobilen i hånden, hvilket i år blev til 6.734.804 julesms´er på Telenors netværk fra den 24/12 kl. 06:00 til kl. 24:00. Det svarer til 374.156 sms'er i timen. I samme tidsrum registrerede Telenors mobilnetværk 580.635 billedbeskeder(MMS) svarende til 32.258 i timen.

”Julen er højsæson for sms´er og billedbeskeder, og den hurtige kommunikationsform bliver stadig hyppigt brugt til at sende julehilsner til venner og familie. Mange bruger i forvejen mobilen som kamera, og så er det jo let lige at sende billedet videre til farmor. Men vi kan også se på vores datatrafik, at mange danskere er online og måske bruger de sociale medier til at lykønske hinanden,” siger Lars Thomsen, kommerciel direktør i Telenor.

Ud fra sms-trafikken at dømme, er der noget der tyder på, at danskerne vælger gode bordmaner frem for mobilen, når julemiddagen serveres. Tallene viser, at der var mest tryk på sms-aktiviteten i den søde ventetid mellem kl. 12:00 og 18:00. I dette tidsrum alene blev der sendt 519.635 sms'er og 48.708 billedbeskeder i timen. I det efterfølgende tidsrum mellem kl. 18.00 og 20.00, når de fleste sætter sig til bords, så faldt tallet så til 212.161 sms'er, mens antallet af billedbeskeder dog kun faldt til 44.859 billedbeskeder i timen.

Telenor hjælper danskerne med at skabe gode forbindelser via mobil og bredbånd. Vi er en del af en global virksomhed, som er et af Nordens største teleselskaber og en af verdens største leverandører af mobiltelefoni. Telenor er repræsenteret i 13 lande, og på verdensplan hjælper vi 208 millioner kunder med at kommunikere. I Danmark er vi ca. 1500 medarbejdere, som hver dag yder vores bedste for at gøre det enkelt og nemt for vores kunder at kommunikere. Det er vigtigt for os, at Danmark bliver et førende videnssamfund. Derfor investerer vi hvert år massivt i den danske teleinfrastruktur. I Danmark er CBB Mobil og Canal Digital også en del af Telenor-familien. Du kan læse mere om os på www.telenor.dk.