Telenor leverer vækst på både top- og bundlinje

Telenor leverer vækst på både top- og bundlinje

Telenor-koncernen offentliggør resultatet for årets andet kvartal i 2021.

Telenor Danmark fortsætter den positive finansielle udvikling og andet kvartal lukkes med en højere indtjening, øget omsætning og flere mobil- og bredbåndskunder.

Sammenlignet med andet kvartal sidste år stiger EBITDA-indtjeningen med 18% til 261 mio. danske kroner. Den højere indtjening er båret af fremdrift i Telenors digitaliseringsstrategi og en øget omsætning på 924 mio. danske kroner, hvilket er en 3% stigning sammenlignet med sidste år.

Telenor har en indtjeningsgrad på hele 28,2%, hvilket er det højeste i 15 år.

Sund vækst og trygge kunder
Telenor arbejder fortsat med at gøre det tryggere at være kunde, hvilket kunderne kvitterer for med højere tilfredshed og loyalitet. Telenor har i dag 1.683.000 mobilkunder, hvilket er 29.000 flere end sidste år.

- Vi har haft et stærkt første halvår, hvor vi fastholder vores fokus på at bygge en sundere forretning, mens vi løfter indtjeningen med 18%. Sideløbende med at vi bygger 5G, så er vi gået på markedet med nogle efterspurgte sikkerhedsprodukter, der er blevet rigtig godt modtaget. På de interne linjer arbejder vi videre med at skabe en mere enkel og digital forretning til gavn for både vores medarbejdere og vores kunder, siger Lars Thomsen, administrerende direktør i Telenor Danmark.

Digitale sikkerhedsnet til kunderne
Telenor forsætter med at udvide deres sikkerhedsposition med digitale sikkerhedsløsninger.

- I en digitaliseret verden bliver spørgsmålet om sikkerhed kun vigtigere for vores kunder, og derfor bliver vi også ved med at udvide vores sikkerhedsprodukter. Mens vores privatkunder får et sikkerhedsnet under deres digitale færden, så hjælper vi erhvervskunderne med at skærme virksomhedens data, så de er bedre rustet mod cyberkriminalitet, siger Lars Thomsen.

Nøgletal fra Telenor Danmark

Q2 2020

Q2 2021

EBITDA-indtjening

222 mio. danske kr.

261 mio. danske kr.

Omsætning

899 mio. danske kr.

924 mio. danske kr.

Mobilkunder

3.000 nye mobilkunder

Bredbåndskunder

1.000 nye bredbåndskunder

De finansielle tal opgives efter regnskabsstandarden IRFS16 og fremgår af koncernens Q2-rapport. Rapporten opgives i norske tal og kan ses på www.telenor.com/investors.

Telenor er Danmarks næststørste teleselskab og en del af Telenor-koncernen, som opererer i hele Norden og i Asien, og på verdensplan hjælper vi 186 millioner kunder med at kommunikere. I Danmark er vi ca. 1.100 medarbejdere, har 40 butikker fordelt over hele Danmark og gør hver dag vores yderste for at gøre det nemt for vores kunder at kommunikere og sikre deres forbindelse på både mobil og internet. I Danmark er CBB Mobil også en del af Telenor-familien. Du kan læse mere om os på www.telenor.dk.