Fra venstre Mikkel Kruse, erhvervsdirektør i Telenor, Lars Findsen, tidl. chef i FE og PET samt Tobias Borg, direktør i IFCR.

Webinar med Lars Findsen | Hvorfor fylder truslen om cyberangreb ikke mere i ledelsen og bestyrelsen?

På trods af en stigende cybertrussel spiller it-sikkerhed ofte kun en mindre rolle i ledelsen og bestyrelsen. På dette webinar onsdag den 22. maj kl. 13-14 diskuterer Lars Findsen, tidl. PET og FE, Tobias Borg, IFCR og Mikkel Kruse, Telenor, hvorfor den øverste ledelse i højere grad bør forankre it-sikkerhed i strategien og i hverdagen.

Danske virksomheder bliver i stigende grad udsat for digitale angreb. F.eks. blokerer Telenors sikkerhedsservice, SafeZone, hver dag cirka 200.000 potentielle angrebsforsøg, og de seneste år har en række andre store virksomheder været udsat for meget omkostningsfulde angreb.

På trods af de tiltagende angreb er det ifølge Digitaliseringsstyrelsen imidlertid kun 64 procent af danske SMV’ers ledelse, der i begrænset omfang – eller slet ikke – arbejder med digital sikkerhed.

Lars Findsen: ”Cybersikkerhed er en strategisk nødvendighed”
Den 22. maj kl. 13-14 diskuterer tidligere FE- og PET-chef, Lars Findsen, direktør i IFCR, Tobias Borg og erhvervsdirektør i Telenor, Mikkel Kruse, hvorfor virksomhedernes ledelse og bestyrelse bør gøre kampen mod de kriminelle it-hackere til en del af ledelsesagendaen.

En væsentlig pointe hos Lars Findsen er, at det nuværende trusselsbillede gør det afgørende vigtigt, at danske virksomheder beskæftiger sig med cybersikkerhed på strategisk niveau.

Spiller "højt spil"
- Det er der desværre stadigvæk for mange, der ikke gør. Og det er de facto at spille højt spil med virksomheden, dens værdier og fremtidige muligheder for værdiskabelse, skriver Lars Findsen på LinkedIn i forbindelse med arrangementet.

Samtidig fortæller panelet, hvilke nuværende og fremtidige cyber-trusselsscenarier virksomhederne kigger ind i, og hvordan virksomhederne – ved at forankre det digitale forsvar i strategien og blandt medarbejderne – kan beskytte deres drift, kundesamarbejder og omdømme.

Tilmeld dig her
Skriver du om f.eks. erhverv, ledelse eller it, og kunne du tænke dig at overvære webinaret, kan du tilmelde dig her.

Send spørgsmål før webinaret
Vi har allerede over 800 webinartilmeldinger og får svært ved at besvare alle spørgsmål i feed’et.

Har du derfor spørgsmål til Lars Findsen, Tobias Borg eller Mikkel Kruse, kan du sende dem direkte til pressekontakt hos Telenor, Lasse Gammeljord (lagam@telenor.dk), og så vil vi give dem til deltagerne forud for webinaret.

Telenor er Danmarks næststørste teleselskab og en del af Telenor-koncernen, som opererer i hele Norden og i Asien, og på verdensplan hjælper vi 186 millioner kunder med at kommunikere. I Danmark er vi ca. 1000 medarbejdere, har 38 butikker fordelt over hele Danmark og gør hver dag vores yderste for at gøre det nemt for vores kunder at kommunikere og sikre deres forbindelse på både mobil og internet. I Danmark er CBB Mobil også en del af Telenor-familien. Du kan læse mere om os på www.telenor.dk.