Mest solgte mobiler i oktober

Telia har opgjort top 10-listen over de mest solgte mobiler i oktober. Apples nye model, iPhone 6s, blev i denne måned tilgængelig i de danske butikker, hvilket også betyder, at den stryger ind på denne måneds førsteplads.

I begyndelsen af oktober blev det muligt at købe Apples nye iPhone 6s, hvilket også kan ses på denne måneds liste, hvor den lægger sig i spidsen. Den skubber dermed forgængeren iPhone 6 én plads ned. Apple indtager også månedens 4. plads med iPhone 5s.

iphone6s

Huaweis P8 Lite fastholder sin tredjeplads fra sidste måned, hvorimod modellen Y550 er røget helt ud af listen. P8 Lite har bidt sig fast i toppen, og det virker til, at danskerne er glade for den prisvenlige smartphone fra den kinesiske producent.

p8lite

Sony kan denne måned bryste sig af at have hele fire modeller på denne måneds top 10. Præcis som sidste måned er det Xperia E 4G, der ligger øverst - denne gang på en 7. plads. Xperia M4 Aqua følger efter på 8. pladsen, inden topmodellerne Xperia Z5 Compact og Z5 Bond runder listen af.

SonyXperia4EG

Samsungs topmodeller Galaxy S6 Edge+ og S6 Edge har byttet plads i forhold til sidste liste, og de indtager henholdsvis 5. og 6. pladsen. Det virker til, at de to flagskibe har vundet indpas hos danskerne, taget deres stabile placeringer i betragtning.

Samsung6edge

"Apples iPhones er meget populære, og den nye model har også været ventet med spænding. Derfor er det kun naturligt, at den nye iPhone 6s indtager førstepladsen på denne måneds top 10. Vi kan også se på månedens liste, at flagskibene fra de respektive producenter klarer sig rigtig fint, men at der også er plads i markedet til gode smartphones til en lavere pris," siger Jesper Lylloff, produktansvarlig i Telia.

• huawei
  • sony