Deltagerne ved regionsmesterskabet for murer  og flisemurer 2018.
Deltagerne ved regionsmesterskabet for murer og flisemurer 2018.

Nikolaj Skydsgaard Hansen og Andreas Østergaard Poulsen blev vindere af regionsmesterskabet for murer og flisemurer 2018.

Mørket kommer tidligere og tidligere, men i murerafdelingen på Tradium er det blevet udskudt lidt, da ni unge her har arbejdet til efter mørkets frembrud på henholdsvis deres mure og fliseopsætninger. De har nemlig deltaget i Regionsmesterskabet for murer og flisemurer og var dybt koncentrerede, imens deres detaljerede arbejdsplaner langsomt men sikkert, blev omsat til færdige produkter.

De unge har alle forberedt sig hårdt og trænet op til mesterskabet igennem længere tid.

Og for to af dem, Nikolaj Skydsgaard Hansen fra Herningsholm og Andreas Østergaard Poulsen fra Tradium, gav anstrengelserne pote! De vandt nemlig titlen som regionsmester inden for henholdsvis murer og flisemurer. De kan derfor nu se frem mod DM i Skills, der i 2019 afholdes den 4. – 6. april i Næstved. Her skal de dyste mod landets andre regionsmestre, og er de succesfulde, får de endda muligheden for at gå videre til VM i Skills, som i 2019 finder sted i Rusland.

Eleverne får målt sig selv

-De får målt sig selv imod andre elever, og de får tilfredsstillet deres konkurrencegen. Derudover får vi fokus på murerfaget, som der er rigtigt gode muligheder for at få arbejde inden for lige nu, forklarer Kent Sivertsen, der er faglærer på mureruddannelsen ved Tradium.

-De elever, vi vælger ud til at deltage i mesterskabet, er dem, der har lyst til at deltage intensivt i konkurrenceøjemed. Og det gavner også virksomhederne, da de kommer hjem med noget gåpåmod og de kommer en tand op i gear i forhold til andre elever. Kommer de videre til DM og måske endda VM i Skills, så får de også oplevet verden og får igennem konkurrencen en masse viden og forbindelser til andre talentfulde unge, forklarer Kent videre.

Og det er ikke kun eleverne, der nyder godt af konkurrencen, det giver også inspiration til underviserne.

-Som faglærer giver det også noget ekstra at arbejde med dem, der virkelig vil og brænder for deres fag, afslutter Kent.

Erhvervsskolen Tradium er et uddannelsesmæssigt kraftcenter, som udbyder en lang række ungdoms-, voksen- og efteruddannelser inden for det merkantile og tekniske område: hhx, htx, eux, eud og AMU. Skolen beskæftiger 500 medarbejdere og underviser 3.200 årselever på syv adresser i Randers, Hobro og Pederstrup. Tradium har en vision om at være en internationalt orienteret og stærk partner for erhvervslivet samt en udviklende og attraktiv arbejdsplads med professionelle medarbejdere.Læs mere på tradium.dk