Transmedica A/S styrker sin organisation i Skandinavien

-- Den danske helsekoncern Transmedica styrker sin organisation og satser på en øget vækst i Skandinavien.

Fredrik Thafvelin, tidligere vice president for Capio AB og adm. direktør for Capios virksomhed i Norden, er fra d. 29. april 2010 blevet valgt som bestyrelsesformand for Transmedica A/S og vil bistå ledelsen indenfor områderne strategi og udvikling af Transmedicas virksomheder i de Skandinaviske lande.

Per Nyman, tidligere adm. direktør fra Capio, Närsjukvård, går ind i en nyoprettet stilling som driftsdirektør (COO) med ansvar for drift af eksisterende virksomheder samt at udvikle og etablere nye virksomhedsområder.

Transmedica solgte ved årsskiftet Intermedica, sine øjenkirurgiske klinikker i Polen, bl.a. for at skabe fokus og forudsætninger for vækst og udvikling i det Skandinaviske marked.

Transmedicas hovedejere er i dag den danske kapitalfond, Odin Equity Partners samt Karma Invest Holding, ejet af Transmedicas grundlægger og adm. direktør, Karsten Ramløv Svendsen.

For yderligere information kontakt venligst:
Bestyrelsesformand: Frederik Thafvelin +47 92030200
COO: Per Nyman +46 708280171