​Trekantområdet peger på skattepladser i Middelfart og Haderslev

Skatteminister Morten Bødskov har netop modtaget et brev fra Trekantområdet med specifikke forslag til placering af nye skattecentre i Haderslev og Middelfart.

Hvis det står til borgmestrene i de syv kommuner i Trekantområdet, får Vurderingsstyrelsen i Haderslev og Gældsstyrelsen i Middelfart snart en række nye kolleger som naboer.

Kommunerne skrev tidligere på efteråret til skatteminister Morten Bødskov og anbefalede at det nye skattecenter, som regeringen har bebudet i forbindelse med fremsættelse af finanslovsforslaget for 2020, skal ligge i Trekantområdet. Forleden modtog skatteministeren så et brev fra Trekantområdet med bud på specifikke placeringer i hhv. Middelfart og Haderslev.

I både Haderslev og Middelfart lægges op til, at et nye center placeres i umiddelbar nærhed af de eksisterende skattestyrelser i byerne. I Middelfart peger man på de mange ledige kvadratmeter i Teglgårdsparken, mens Haderslev bringer VUCs tidligere domicil på havnen i spil.

Det er ikke tilfældigt, at de syv kommuner i fællesskab peger på netop Middelfart og Haderslev som naturligt hjemsted for flere skattearbejdspladser, fortæller Trekantområdets formand Jens Ejner Christensen:

- Der er ingen tvivl om, at der er oplagte synergieffekter ved at placere de nye arbejdspladser dør-om-dør med de andre to styrelser. Det er Morten Bødskov også selv inde på i de kriterier, han vil lægge til grund for placeringen. Trekantområdet er også hjemsted for landets første professionsbachelorer-uddannelse i skat. Derudover er rekrutteringen af medarbejderne til de styrelserne i Haderslev og Middelfart forløbet eksemplarisk, og vi har et stort, kvalificeret arbejdsmarked at trække på i Trekantområdet, siger han.

Regioner

Med 415.000 indbyggere, 35.000 industrijobs og 550 industrivirksomheder er Trekantområdet Danmarks produktionscentrum. Vi har flere industriarbejdspladser end landets tre største byer tilsammen. Og det stærke udgangspunkt understøttes af vores gunstige beliggenhed midt i landet, og en infrastruktur, der gør os til Danmarks knudepunkt.

Jens Ejner Christensen

Formand, Trekantområdet Danmark/borgmester i Vejle 20163214