TROLLBEADS: Det originale bead-on-bracelet smykkekoncept

Every story has a bead – og historien om den familieejede smykkevirksomhed Trollbeads er ikke nogen undtagelse. Det som begyndte med en sølvkugle med seks ansigter, udviklede sig til det første - og dermed originale - bead on bracelet koncept lanceret i 1976. Siden da er Trollbeads kollektion vokset til at omfatte en bred vifte af kugletyper, ikke mindst de mest populære glaskugler. Nu som dengang er alle Trollbeads smykker kendetegnet ved diskret luksus designet til at inspirere, samt til at fortælle sin egen historie og udtrykke sin egen stil.

Trollbeads familievirksomhed blev grundlagt i Danmark i 1976 af Lise Aagaard efter hendes bror, sølvsmed Søren Nielsen, designede en sølvkugle med seks ansigter. I Lise Aagaards smykkebutik i København begyndte hun at sætte Sørens kugler på sølvarmbånd – en på hvert armbånd. En dag kom en kunde ind og bad om at få to kugler på et armbånd. Det blev starten på det nu verdensberømte bead on bracelet koncept og virksomheden Trollbeads.

I dag tæller kollektionen 600 forskellige, smukke, magiske, skæve, mystiske og pudsige kugler inspireret af mytologi, astrologi, eventyr, fauna, flora, forskellige kulturer og sidst men bestemt ikke mindst hverdagens oplevelser. Fra den første skæbnesvangre sølvkugle med de seks ansigter til i dag, har kollektionen udviklet sig til en eksklusiv samling af personlige smykker, der omfatter armbånd, halskæder, charms, kugler, bangles, låse og ringe. Blandt de mest elskede kugler er dem af glas, der blev introduceret af Lise Aagaard i 2001.

Trollbeads smykker bliver solgt i mere end 30 lande gennem virksomhedens flagskibsbutikker og uafhængige detailbutikker. Det giver kvinder og mænd i hele verden mulighed for at samle kugler og skabe unikke smykker, der udtrykker deres personlighed og fortæller deres historier.

Den originale siden 1976 – i dag en global bevægelse for at udtrykke personlig stil

Bag Trollbeads’ passion for bead on bracelet konceptet ligger en vision om at hjælpe mennesker med at samle minder, fortælle sin egen historie og udtrykke personlig stil. Det store udvalg af kugler giver smykkeelskere i hele verden en unik chance for helt konkret at bære rundt på sine minder i smykker, der samtidig udtrykker ens personlige stil.

Trollbeads bygger på udtrykket “Every story has a bead”. Et udtryk der i dag deles af mange kvinder og mænd, der har taget Trollbeads til sig og tilsluttet sig en global bevægelse for diskret luksus og personlig stil.

En kvinde eller mands Trollbeads samling af kugler tager sit udgangspunkt i et armbånd, bangle, halskæde eller ring, hvortil hun eller han vælger kugler, der udtrykker personlig stil og fortæller en personlig historie. Designet udsmykkes derpå med spacers og ikke mindst en lås, der er helt unik for Trollbeads og et kunstværk i sig selv.

Kvalitet og håndværk

Trollbeads er inspireret af den kendte, danske designtradition, der præges af enkelthed, funktionalitet og kvalitet. Trollbeads smykker er fremstillet af den bedste kvalitet – blandt andet 18k guld, Sterling sølv, italiensk glas fra Murano, ferskvandsperler, rav og sten og anvender både traditionelle og moderne teknikker. Hver glasperle er håndlavet over en glødende åben flamme. Ligesom den kvinde eller mand, der bærer kuglerne, er der ingen kugler, der er helt ens. Familien designer stadig den største del af kollektionen. For at sikre, at der hele tiden tilføres kugledesigns, der dækker enhver personlighed og følger tidens tendenser, designer også et stort antal eksterne designere smykker til kollektionen. I dag dækker Trollbeads kollektionen ethvert behov for at samle minder og udtrykke en kvindelig eller mandlig stil.

Trollbeads, en dansk familieejet smykkevirksomhed, blev etableret i 1976 og opfandt det originale bead on bracelet koncept. Gennem Trollbeads 600 forskellige kugler i sølv, guld, glas og sten, er visionen at give mulighed for at udtrykke personlig stil. Trollbeads smykker sælges i mere end 30 lande gennem virksomhedens egne flagskibsbutikker, uafhængige detailbutikker samt online på www.trollbeads.com.