Første danske charterfly siden oktober er på vingerne

Første danske charterfly siden oktober er på vingerne

TUI har sendt sit eget fly med navnet BLX123 på vingerne som det første danske charterfly i syv måneder. For TUI selv er det 217 dage siden, at de sidst sendte danske gæster på ferie sydpå. De næste tre afgange til Mallorca er udsolgt, og derfor har TUI indsat to ekstra ugentlige afgange til den populære solskinsø.

En udsolgt Boeing 737-800 med 189 passagerer ombord har kl. 16.30 sat kursen mod Mallorca som det første danske charterfly siden oktober. Et forløsende øjeblik for rigtig mange mennesker, siger TUI.

”I dag er en meget stor dag for vores gæster, for branchen og for os. Det første danske charterfly er endelig i luften efter en meget lang vinter og et turbulent forår. Rigtig mange mennesker har knoklet for at få det her til at ske og vi er stolte over at få lov til at kickstarte det, der forhåbentlig bliver en fortjent sommer i Europa,” siger Mikkel Hansen, kommunikationschef for TUI I Danmark.

De første tre afgange til Mallorca er blevet revet væk, og den fjerde er næsten fyldt op. Derfor har TUI indsat yderligere to ugentlige afgange til Mallorca for at møde efterspørgslen.

Emner

TUI er verdens førende rejsekoncern og opererer sine hoteller, krydstogtskibe, flyselskaber og udflugter verden over. TUI-aktien er børsnoteret på London Stock Exchange og det regulerede uoficielle marked i Tyskland. I regnskabsåret 2019 havde TUI-koncernen omkring 70.000 medarbejdere, 28 millioner kunder og en registreret omsætning på 19 mia. euro. Hele værdikæden for turisme er under ét tag og tæller, foruden online marketing platforme på tværs af Europa, 400 TUI-ejede hoteller, 15 krydstogtskibe og fem flyselskaber med mere end 100 fly. TUI-brandet har eksisteret i Danmark siden 2016 og hører under koncernens nordiske afdeling. TUI har sit danske kontor i København.

Mikkel Hansen

Pressekontakt Pressechef / Communication Manager +45 33 47 90 75