Første fly til Gran Canaria er på vingerne

Første fly til Gran Canaria er på vingerne

Kl. 08.15 lettede TUI’s første charterafgang i over et år til en af danskernes absolutte feriefavoritter, Gran Canaria. Sidste afgang til den populære ferieø var om morgenen d. 13. marts 2020 – for 15 måneder siden.

De første danske TUI-gæster er på vej til Gran Canaria, siden hele verden blev lukket ned tilbage i marts 2020. Dengang var Spanien og dermed De Kanariske Øer en af de destinationer, som blandt andet stod for skud og ikke fik lov til at blive åbnet igen hen over sommeren og efteråret, hvor destinationer som Grækenland og Cypern ellers for en kort stund blev åbnet op.

TUI har indtil videre planlagt en enkelt afgang fra København til Gran Canaria i løbet af sommeren, der er bedst kendt som en populær vinterdestination. Fra oktober udvides kapaciteten til De Kanariske Øer med endnu flere ugentlige afgange som en del af TUI’s vinterprogram.

Tags

TUI er verdens førende rejsekoncern og opererer sine hoteller, krydstogtskibe, flyselskaber og udflugter verden over. TUI-aktien er børsnoteret på London Stock Exchange og det regulerede uofficielle marked i Tyskland. I regnskabsåret 2019 havde TUI-koncernen omkring 70.000 medarbejdere, 28 millioner kunder og en registreret omsætning på 19 mia. euro. Hele værdikæden for turisme er under ét tag og tæller, foruden online marketing platforme på tværs af Europa, 400 TUI-ejede hoteller, 15 krydstogtskibe og fem flyselskaber med mere end 100 fly. TUI-brandet har eksisteret i Danmark siden 2016 og hører under koncernens nordiske afdeling. TUI har sit danske kontor i København.

Mikkel Hansen

Pressekontakt Pressechef / Communication Manager +45 33 47 90 75