TUI indsætter et ekstra fly fra Jylland

TUI indsætter et ekstra fly fra Jylland

D. 14. maj, når Udenrigsministeriets regionale rejsevejledninger lempes, er det godt nyt for regionen Voreio Aigaio, som den populære middelhavsø, Samos, hører under. Regionens smittetal har bevæget sig under den magiske grænse på 50 smittede pr. 100.000 indbyggere/pr. uge, som bliver det nye krav. Derfor har TUI besluttet at indsætte en ekstra afgang fra Billund Lufthavn til Samos. Der er tale om morgenafgange hver torsdag fra juni til oktober.

Samos er hvert år et populært rejsemål for tusindvis af danskere. Øen ligger i det Agæiske Hav lige ud for den tyrkiske kyst.

Tags

TUI er verdens førende rejsekoncern og opererer sine hoteller, krydstogtskibe, flyselskaber og udflugter verden over. TUI-aktien er børsnoteret på London Stock Exchange og det regulerede uoficielle marked i Tyskland. I regnskabsåret 2019 havde TUI-koncernen omkring 70.000 medarbejdere, 28 millioner kunder og en registreret omsætning på 19 mia. euro. Hele værdikæden for turisme er under ét tag og tæller, foruden online marketing platforme på tværs af Europa, 400 TUI-ejede hoteller, 15 krydstogtskibe og fem flyselskaber med mere end 100 fly. TUI-brandet har eksisteret i Danmark siden 2016 og hører under koncernens nordiske afdeling. TUI har sit danske kontor i København.

Mikkel Hansen

Pressekontakt Pressechef / Communication Manager +45 33 47 90 75