Tyrolit and Komet presents an assistance system for manufacturing

TYROLIT in cooperation with its partner KOMET Brinkhaus has created a milestone in Industry 4.0
in grinding technology: With the firmware version 11 ToolScope has become the comprehensive assistance system in production machining. In order to generate the customer independent added value, TYROLIT is offering a number of applications known as apps, that can be simply licensed and activated.

These allow users to easily access and utilize the recorded machine, operating and process data. The new developments focus on ease of operation and modularity. The system provides a method for quality control never seen before, in addition to the usual methods of process monitoring. To complement these features, TYROLIT offers various services relating to tools and the ToolScope assistance system. For further information please see attached links below, the pdf-file. Please also contact your Tyrolit sales contact.

• Værkstedsindustrien

Tyrolit er en af verdens største producenter af værktøjer til slibning, skæring, savning, boring og afretning samt leverandør af værktøjer og maskiner, der er synonym med høj kvalitet, innovative løsninger og stor erfaring. Vi investerer løbende i udvikling af nye teknologier, der er tilpasset de behov, vores kunder og omverdenen har, med fokus på miljøvenlig teknologi. Virksomheden har 29 produktionsanlæg i 13 lande og opererer i mere end 65 lande. Vi var i 2014 omkring 4.600 medarbejdere, havde en omsætning på omkring 600 millioner Euro og er en del af Swarovski Group. Vi har hovedsæde i Schwaz, Østrig. www.tyrolit.com