Chemnitz: Neumarkt square in the evening © Chemnitzer Wirtschaftsförderungs- und Entwicklungsgesellschaft mbH (CWE)/Dirk Hanus

Nye tendenser og spændende begyndelse på året hos Tysk Turist Information

Vi har haft en begivenhedsrig start på året med presserejser, events og nye attraktioner i Tyskland. EM i fodbold lurer allerede i krogene, og vi har lagt et stort arbejde i at gøre opmærksom på seværdigheder i og omkring de byer, hvor Danmark spiller sine tre første kampe. Dette gælder både for dem, der tager sydover for at opleve kampene live, men også for dem, der ikke har billetter, men alligevel gerne vil opleve den tyske stemning. Som bekendt er der planlagt utallige storskærmsarrangementer i det ganske tyske land, og du kan se frem til en håndfuld pressemeddelelser om emnet inden for de næste par uger.

German Travel Mart (GTM) i Chemnitz

Midt i alle forberedelserne har indkøbere, journalister og partnere dog fundet tid til at rejse til den årlige German Travel Mart (GTM), hvor den internationale rejsebranche hvert år mødes for at netværke og skabe nye samarbejder. I år blev den store messe afholdt i Chemnitz, som til næste år kan bryste sig med titlen Europæisk Kulturhovedstad 2025.

Presseworkshop i København

Hvert år afholder Tysk Turist Information Presseworkshop i København, hvor rejsejournalister er inviteret til at netværke med udvalgte partnere fra rejselandet Tyskland. I år var det Sauerland, Winterberg, Koblenz, Hamburg og Mecklenburg-Vorpommern, der slog vejen forbi workshoppen, som blev holdt på toppen af Portland Towers i Nordhavn, samme bygning som Den Tyske Ambassade.

Cyclists take a break on the Sauerland Cycle Ring © Sauerland-Tourismus e.V./Sabrina Voss

Nye Tendenser og Attraktioner i Tyskland

Det er ikke kun på bæredygtighedsfronten, at destinationerne i Tyskland udvikler sig. Der er også et generationsskifte på vej, et skifte der var tydeligt at spore i udvalget af de attraktioner der skyder frem i regionerne.

Der blev fortalt om den elektroniske vinfestival i Koblenz, en festival der mixer elektronisk musik med vin og kultur, et koncept der på rekordtid er blevet en stor succes.

Hamburg kan snart slå dørene op til en ny foodfestival, og den længe ventede åbning af Sankt Pauli Bunkeren er lige på trapperne.

En anden succes, der skabte interesse, var historien om det tidligere nazi-klinik i Mecklenburg-Vorpommern, som nu er lavet om til ayurvedisk retreat- og kursted.

Destinationen Winterbergs mange vinter- og sommertilbud for de aktive rejsende var også lidt af en øjenåbner for mange af pressens deltagere. Winterberg ligger i Sauerland, en region kendt for sit smukke landskab med bløde bakker og dybe skove - et område med et utal af cykel- og vandreruter.

Vælg din Favorit - De 100 Største Seværdigheder i Tyskland

Listen over de 100 største seværdigheder i Tyskland skal traditionen tro opdateres og afstemningen er i fuld gang. Det er stadig muligt at stemme på din favoritdestination, attraktion eller område i Tyskland. Vær med til at skubbe til pick up'en, måske har du forslag til helt nye attraktioner ikke før set på listen. Du kan afgive din stemme frem til d. 30. juli 2024, afstemningen er åben for alle.