Pressemeddelelse -

UNISPORT, den førende leverandør af idrætsfaciliteter i Norden, opkøber Virklund Sport.

Den førende totalleverandør af idrætsfaciliteter i Norden, One-stop-shop servicepartner, Unisport styrker sin position og erhverver en betydelig del af forretningen og aktiverne fra Virklund Sports konkursbo. Unisport er markedsleder inden for idrætsbelægninger og -udstyr i de nordiske lande. Virklund Sport er en stærk spiller på det dansk marked og har mere end 60 års erfaring. Med dette opkøb og denne kombinerede produktportefølje vil Unisport styrke sin position, ikke kun i Danmark, men også på hele det nordiske marked.

“Unisport byder Virklund Sports kunder og partnere et varmt velkommen til vores familie. Vi befinder os allerede i det danske marked, hvor vi servicerer disse kunder, og sammen kan vi nu tilbyde endnu bedre One-stop-shop service og verdensklasse løsninger til vores kunder. Sammen er vi stærkere”, udtaler Mikko Kilpeläinen, CEO i Unisport.

Unisport har en dyb viden og et bredt produktsortiment indenfor idrætsfaciliteter, og Virklund Sports forretningsområder fuldender dette med førsteklasses idrætsudstyr og serviceydelser…

“Der er meget positive tegn i forhold til udviklingen på det danske marked vedr. antallet af idrætsprojekter, og vi ser et stort potentiale i at konsolidere indendørs og udendørs markeder. Vores formål er at få folk til at flytte sig og tilbyde bedre faciliteter og betingelser for idrætsudøvere og tilskuere. Ved at kombinere Unisports og Virklund Sports kompetencer kommer vi et skridt tættere på vores vision om at få et sundere samfund. Vi tror på, at vi ved at skabe mere attraktive idrætsfaciliteter kan øge trivsel i vores samfund. For at sikre vores fælles forretningsplan fremadrettet, har vi nomineret Stefan Andersson, Enterprise Project Manager, til at lede sammenlægningen af Virklund Sport og Unisport” fortsætter Kilpeläinen.

Virklund Sports forretningsområder vil fortsætte under Unisport Scandinavia ApS i Danmark. Unisport opretholder navnet Virklund Sport som et kommercielt brand for produkter og serviceydelser.

”Siden den allerførste dag, har vores virksomhed fokuseret på at skabe kvalitetsprodukter til den danske idrætsverden. Vores mål har været at inspirere vores kunder og partnere til at skabe idrætsprojekter, der fremmer bevægelse og en følelse af fællesskab. Unisport deler samme vision og værdier, og der vil sikkert fremover blive designet og bygget endnu flere attraktive sportsfaciliteter i Danmark af Unisport. Sammen har Unisport og Virklund Sport potentialet til at blive førende inden for indendørs og udendørs idrætsfaciliteter i Danmark. Dette er en glimrende mulighed, og vi ser frem til at blive en del af Unisport” siger Johannes Madsen, salgs- og udviklingschef i Virklund Sport.

Mere information:
CEO, Mikko Kilpeläinen, +358 50 542 5884, mikko.kilpelainen@unisport.com
Enterprise Project Manager, Stefan Andersson, +46 70 941 42 55, stefan.andersson@unisport.com
Country Manager Denmark, Jan Lyngemark, +45 50 80 05 23, jan.lyngemark@unisport.com

• Sport

Unisport er i dag den førende markedsleder indenfor idrætsbelægninger og -udstyr i de nordiske lande. De vigtigste kundegrupper er kommuner, idrætsforeninger og byggefirmaer. Unisport har en proforma omsætning på 130 millioner euro og 300 ansatte i 6 lande. Hovedkontoret ligger i Helsinki. Virksomhederne i Finland, Sverige, Norge, Danmark, Storbritannien og Letland supplerer hinanden produktmæssigt og geografisk. Målet er at nå en betydelig vækst i salget og at blive en førende nordeuropæisk One-stop service partner, hvis koncepter indenfor idrætsfaciliteter skaber det bedste miljø for både idrætsudøvere og tilskuere. www.unisport.com

Mette Würtz Hansen

Pressekontakt Marketingchef, Danmark +45 2074 1500