Royal Jordanian modtager sit femte Dreamliner fly

Lørdag d. 22. november kunne flyselskabet Royal Jordanian byde sit femte Dreamliner 787-fly velkommen i flåden og dermed afslutte første del af en større fornyelsesplan, der skal sikre både forbedrede rejseoplevelser for passagererne og besparelser for selskabet.

Royal Jordanians direktør, kaptajn Haitham Misto, udtaler, at de fem nye fly er state of the art, og at de erstatter selskabets tidligere Airbus-fly på mellem- og langdistanceruter. I forbindelse med leveringen af de nye fly har Royal Jordanian samarbejdet med Boeing-koncernen om bl.a. træning af piloter og crew.

Øget komfort og ydeevne

Dreamliner-flyene har en række fordele, som kommer både passager og miljøet til gode. Forbedrede fugt- og ventilationssystemer sikrer passagerne øget komfort ombord, og flyets lette krop og kraftige elektriske system gør, at det bruger 20 % mindre brændstof end andre lignende fly. Derudover giver flyets indretning plads til 20 til 30 % mere baggage.

Flyproducenten Boeing regner med at levere hele 1050 Dreamliner-fly til mere end  60 flyselskaber over hele verden frem mod 2020. Royal Jordanian modtager sine resterende Dreamliner-fly fra 2016 og et par år frem.

• midtøsten
  • amman
  • dreamliner
  • jordan
  • fly
  • komfort

United Spirit Nordic er et nordisk GSA bureau med kunder som Trinidad & Tobago Tourism, Jordan Tourism og Star Clipper. Dere vil på vor newsdesk blive opdateret med information fra både Trinidad & Tobago, Jordan og om Star Clipper sejlskibskrydstogter.