Professionel parkour i Randers – indvielse lørdag den 14. maj!

Randers viser vejen og indvier på lørdag et unikt parkouranlæg med redskaber, der er udviklet af professionelle. Dermed bliver byen pioner på en sport i vækst.

Parkour er populært og breder sig hastigt. Mange har set det på film, hvor jagten går gennem byen, og forhindringer forceres i flyvende stil til fods. Nu kan man prøve den ægte vare under trygge forhold i Randers kommune, der med et nyt parkouranlæg bliver pioner på området.

"For os er det vigtigt at alle aldersgrupper har mulighed for at udfolde sig. Men med dette anlæg kan vi inspirere nye målgrupper både i den organiserede og den uorganiserede idræt." Fortæller Birgitte Strøbeck, fritidskonsulent i Kultur og fritid i Randers Kommune.

Resultatet er det nye parkouranlæg i Tronholmparken, der indvies lørdag den 14. maj kl. 11-13. Her vil der blandt andet være en workshop, hvor de dygtige udøvere fra Freerun Denmark introducerer publikum til parkour.

"Vi er rigtig glade for, at Randers kommune har været så fremsynede at vælge parkour, for der er ingen tvivl om, at det opfattes som cool blandt de unge," forklarer Kenneth Lyngsøe, direktør for Uno Koncept, der har leveret redskaberne. "De unge kan også gennemskue efterligningerne, og derfor er det vigtigt at understrege, at Randers har valgt redskaber, der er udviklet af professionelle parkourudøvere."

Redskaberne er først ved at blive introduceret på det danske marked, og det er også med til at gøre Randers til pioner. Fra kommunen håber man at se mange familier, børn og unge til indvielsen, hvor der vil være både underholdning og instruktion.

Tid: 14. maj kl. 11-13, Tronholmparken

• Kunst, kultur, underholdning

• randers
  • parkour
  • tronholmparken
  • professionelle parkourudøvere
  • motionsredskaber
  • freerun denmark

• Midtjylland

Uno Koncept A/S er en dansk ejet virksomhed, der forhandler legeredskaber, parkudstyr og udendørs fitness fra flere af Europas største og førende producenter. Virksomheden er etableret i 2004 og har siden starten haft fokus på at yde vores kunder enestående sortiment, rådgivning, kvalitet og service. UNO er udtryk for en filosofi, hvor vi i ét og alt går efter de enestående løsninger. Vi yder en unik service og ser hver opgave som en enkeltstående udfordring, der skal have individuel behandling. Derfor er vores navn ikke tilfældigt valgt. Det er ikke grebet ud af luften, men er selve essensen af vores forretning.

www.uno.dk
www.facebook.com/unokoncept