Angel Olsens nye album får topanmeldelser

Angel Olsens nye album får topanmeldelser

Angel Olsen er netop kommet med nyt album med titlen Burn Your Fire For No Witness, og stjernerne regner ned over den amerikanske singer/songwriter. Der er ingen tvivl blandt anmelderne; Dette album er blandt de allerbedste.

Blandt andet har Pitchfork valgt at give Angel Olsen 8.3/10, Gaffa 5/6 stjerner, og Soundvenue har givet den absolutte topanmeldelse med 6/6 stjerner.

Sounvenue siger følgende om albummet:
"Burn Your Fire For No Witness’ gør at alt andet forsvinder. Og tilbage står så det vigtige: Fængslende melodier, fortrolig lyrik og en stemme så enestående, at det hele løftes til et – for at blive ved den oplagte metaforik – overjordisk niveau".

Albummet er Olsens anden fuldlængde
Debutalbummet, Half Way Home, fra 2012 fangede for alvor musikmediernes interesse, og sangerindens unikke stemme har nu virkelig fået tag i den internationale musikscene.

På opfølgeren til debutalbummet har Angel Olsen valgt at tage afstand fra det akustiske og har i stedet tilføjet variationer af instrumenteringer, som bl.a. kan høres på førstesinglen "Forgiven/Forgotten".

Det nye album er fuld af dybt personlige sange, der i mange tilfælde fremstår så ufiltrerede og sårbare, som da de blev undfanget.

Angel Olsen kan opleves live i Ideal Bar den den sidste søndag i marts, hvor der venter en stor musikalsk oplevelse, når sangerinden for første gang er klar til at fortrylle danske musikfans.

Angel Olsen / 30. marts i Ideal Bar
Læs mere og køb billet.